arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۶ - ۳۱ تير ۱۳۹۳

بیش از ۵۰ افسر ارشد پلیس در ترکیه دستگیر شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 بیش از ۵۰ افسر ارشد پلیس ترکیه در یک رشته عملیات در بامداد روز سه‌شنبه، ۲۲ ژوئیه، در نقاط مختلف این کشور دستگیر شدند. اتهام بازداشت‌شدگان فساد، شنود مکالمات تلفنی و جاسوسی اعلام شده است.

این ماموران پلیس در تحقیقات مربوط به اتهام فساد علیه وزاری کابینه و مقام‌های نزدیک به رجب طیب اردوغان، نخست وزیر شرکت داشته‌اند.

به نظر می‌آید این دستگیری‌ها تازه‌ترین اقدام اردوغان علیه متحد سابقش، فتح‌الله گولن باشد که به ادعای نخست وزیر ترکیه در حال تلاش و کارشکنی علیه دولت اوست.

صدها نفر از کسانی که گفته می‌شد از هواداران گولن در میان نیروهای پلیس و مقام‌های قضایی بودند، بعد از آغاز تحقیقات علیه وزرای کابینه اردوغان برکنار شدند یا تنزل رتبه گرفتند.

به گزارش تلویزیون دولتی ترکیه در عملیات روز سه‌شنبه چهل افسر فعلی و سابق پلیس از جمله رئیس پیشین واحد ضد تروریسم استانبول در این شهر دستگیر شده‌اند.

روزنامه حریت گزارش داده است که این عملیات به صورت هم‌زمان در ۲۲ شهر ترکیه صورت گرفته است.

اواخر سال گذشته میلادی، پلیس ترکیه چند نفر از جمله پسران سه وزیر کابینه و چند چهره سرشناس مرتبط با فعالیت‌های بانکی و ساختمانی را با یورش به خانه‌هایشان بازداشت کرد.

از جمله اتهامات مطرح شده، رشوه برای گرفتن قراردادهای دولتی و همین طور قاچاق طلا به ایران بود.

در جریان این تحولات چهار وزیر کابینه هم استعفا دادند.

بعد از این دستگیری‌ها پنج رئیس ارشد پلیس ترکیه از سمت‌های خود عزل شدند و بعد از آن هم برکناری‌ها در میان پلیس و مقام‌های قضایی ادامه پیدا کرد.
منبع: بی بی سی
نظرات بینندگان