arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۲۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۳۱ تير ۱۳۹۳

صادق خرازی: اصلاحات اشتباهات زیادی داشت و باید دوباره تعریف شود

خرازی گفت: مردم ما هم باهوش هستند، اگر اصلاح‌طلبان به آنها راست بگویند و به آنها وعده دروغ ندهند مردم به سمت آنها خواهند رفت.اما اگر باهم درگیر باشند و با مردم صادق نباشند، پدیده هشت سال پیش به‌وجود می‌آید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صادق خرازی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و معاون وزیر امور خارجه در دولت اصلاحات در گفت‌وگویی که در شماره امروز روزنامه اصلاح‌طلب آرمان منتشر شده است، تصریح کرد: اگر قرار باشد که اصلاحات در صحنه اجتماعی و سیاسی باقی بماند، چاره‌ای ندارد که رفتار خود را بازنگری کند و پوست‌اندازی کند. چاره‌ای ندارد که از موقعیت خودش و از موقعیت اصلاحات و اصلاح‌طلبان باز تعریف جدید ارائه کند.

وی با بیان این‌که نمی‌توانیم از یک طرف مدعی دین و دولت باشیم و از یک طرف با تمام مظاهر دین و دولت مبارزه کنیم، اظهار داشت: مردم ما هم باهوش هستند، اگر اصلاح‌طلبان به آنها راست بگویند، اگر اصلاح‌طلبان به آنها وعده دروغ ندهند، اگر اصلاح‌طلبان به آنها وعده صادقانه بدهند و با آنها صادقانه حرف بزنند، مردم به سمت آنها خواهند رفت.

خرازی در عین حال گفت: اما اگر اصلاح‌طلبان هم با هم درگیر باشند و با مردم صادق نباشند، پدیده هشت سال پیش(دولت احمدی‌نژاد) به‌وجود می‌آید. من معتقدم انتخابات سال 84 محصول این اشتباه اصلاح‌طلبان در محاسبه بود. این اشتباه در محاسبه موجب شد پدیده تلخی در کشور به وجود بیاید که شما اثر 8 ساله آن را دیدید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر این‌که من و بسیاری از فعالین سیاسی بر این باور هستیم که اشتباهات اصلاح‌طلبان در طول سال‌های گذشته یکی از ادوار بسیار تلخ این کشور را رقم زد، خاطرنشان کرد: لازم می‌بینم که اصلاحات خود را بازخوانی کند. لازم است اصلاح‌طلبان از اشتباهات و اختلافات گذشته درس بگیرند.

معاون وزیر امور خارجه دولت اصلاحات با بیان این‌که اصلاحات اشتباهات زیادی داشت، تصریح کرد: من معتقدم اصلاحات نیاز به باز تعریف دارد. باید اصلاحات را از نو و مجددا تعریف کنیم. بزرگان اصلاحات باید تعریف مجددی از نقش‌آفرینی اصلاحات ارائه کنند.

خرازی با اذعان نسبت به وجود تعارض دیدگاه و اختلاف دیدگاه میان اصلاحات و روحانی، این تعارض و اختلاف را در فرع مباحث عنوان کرد و ابراز عقیده کرد که دو طرف می‌توانند در اصل و اصول به یک تعریف و جمع‌بندی جدید برسند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که همه اصلاح‌طلبان اجتماع کردند تا آقای روحانی رئیس‌جمهور شد، اظهار داشت: البته فراموش نکنیم که ایشان در مجموع با یک حدنصاب شکننده رئیس‌جمهور شد. بنابراین ما چاره‌ای جز این نداریم که یک کار اساسی انجام دهیم و در این کار اساسی بتوانیم گام‌هایی را تعریف بکنیم و از آن گام نو ظرفیت‌سازی کنیم.

خرازی با تاکید بر این‌که عقلانیت و کارآمدی دو رکن مهم فعالیت جریان اصلاح‌طلبی را تشکیل می‌دهد، گفت: من معتقدم تندروی، احساس‌گرایی، رفتارهای رادیکال و وجود برخی موانع و سنگ‌اندازی‌ها مانع از این شد که تلاش‌های قبلی با وجود نیت راستین اولیه دوستان اصلاح‌طلب به نتیجه مطلوب منجر شود. من معتقدم دوران افراطی‌گری و رفتارهای هیجانی کنترل‌نشده به پایان رسیده و نواقص و مشکلات را باید در چارچوب روند اصلاح‌طلبی دنبال کرد. چارچوب‌های کهنه‌ دیروز، زخم‌های التیام‌نیافته تاریخی و تاکتیک‌های مستعمل گذشته جوابگوی دور جدید اصلاح‌طلبی نیست.

وی افزود: جریان اصلاح‌طلبی نیاز به پوست‌اندازی دارد؛ به معنای دیگر، اصلاحات نیاز به خون تازه دارد. اصول اصلاح‌طلبی مشخص و روشن است. هویت اصلاح‌طلبی ما تغییری نکرده است. آنچه باید تغییر کند، روندهای سوءتفاهم‌آفرین گذشته است. آنچه باید تغییر کند، حب و بغض‌های شخصی گذشته است. وگرنه راه ما مشخص است. هدف ما مشخص است. مسیر ما روشن است. از پوست‌اندازی نترسیم بلکه به ثمربخشی و کارآمدی آینده اصلاحات بیندیشیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
سيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
0
جناب خرازى چرا كلى گويى مى كنى اگر راست مي گويى چند تا از اىن اشتباهات إصلاح طلبان را مي گفتى تا معلوم شو د ادعاى بي اساس نمي كني در سراسر اين گفتگو محض رضاى خدا يك مصداق هم اراىه نكردى ، أن وقت خود را ىك تحليلگر سياسى مى دانى!!!؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
0
0
کاملا درست است مانند احمدی نژاد ی ها در این چند ساله
نظرات بینندگان