arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۳

انتقال‌ اجساد سقوط هواپیمای‌ مالزیایی به‌ هلند

اقدام جدایی‌ طلبان روس در تحویل جعبه سیاه هواپیمای مالزیایی، انتقال باقیمانده اجساد قربانیان به هلند و انتقاد آلمان از شرایط حاکم بر محل سقوط این هواپیما از جمله تحولات مرتبط با این حادثه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: خبرگزاری رویترز از در اختیار گذاشتن اطلاعات هواپیمای مالزیایی به کارشناسان مالزی از سوی شبه‌ نظامیان در اوکراین خبر داد که هفته گذشته در شرق این کشور سرنگون شد.

همچنین گفته می شود که الکساندر بورودای رئیس‌ جمهوری خودمختار دونتسک دو جعبه سیاه را در اختیار مقامات مالزی قرار داده و باقیمانده اجساد حدود 300 تن از قربانیان امروز با قطار به سمت هلند منتقل شدند.

خبر دیگر اینکه همزمان با طرح اتهامات علیه هواداران روسیه به خاطر سرنگونی این هواپیما از سوی اوکراین، مارتین شفر سخنگوی وزارت خارجه آلمان ضمن انتقاد از شرایط حاکم بر محل سقوط هواپیمای مالزیایی در شرق اوکراین این شرایط را غیرقابل قبول خواند.

بر این اساس در پی سقوط یک فروند هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به خطوط هوایی مالزی در پنج شنبه گذشته در شرق اوکراین که از آمستردام به سمت کوالالامپور پرواز می‌ کرد، 298 مسافر از جمله 85 کودک و 15 خدمه پرواز کشته شدند و عامل این سقوط شلیک یک موشک زمین به هوا عنوان شده است.

شینهوا نیز گزارش داد که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا بر لزوم انجام تحقیقات شفاف، کامل و آزاد در زمینه سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی در اوکراین و بازگرداندن اجساد قربانیان این حادثه تاکید کرد.

وی با اشاره به سفر بازرسان بین‌ المللی به محل سقوط هواپیما ماموریت آنها را بازرسی از محل، جمع آوری مدارک و انجام سایر اقدامات تحت پروتکل‌ های بین المللی عنوان کرد.

اوباما خواستار دسترسی کامل به محل حادثه برای انجام تحقیقات شفاف، کامل و آزاد شد و جدایی‌ طلبان را متهم به از بین بردن مدارک و تسلیح این افراد به تجهیزات نظامی از سوی روسیه کرد.

نظرات بینندگان