arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۲ - ۳۱ تير ۱۳۹۳

اولین مرکز ترک اعتیاد به اینترنت درهند راه اندازی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اولین مرکز ترک اعتیاد به اینترنت در هند، خانواده ها و کودکان این کشور را یاری می دهد.

به گزارش ایرنا، استفاده کودکان از شبکه های اجتماعی از قبیل فیسبوک بویژه در شهرهای بزرگ هند روز به روز افزایش می یابد و به همین جهت عملکرد آنان در مدارس هر روز ضعیف تر می شود و آنان همچنین روز به روز منزوی تر می شوند.

یک سازمان غیر دولتی در هند به همین دلیل مرکزی را برای ترک اعتیاد کودکان هندی به استفاده از اینترنت در شهر دهلی به راه انداخته است.

در این مرکز که مطبوعات روز سه شنبه از تاسیس آن خبر دادند مشاوران، کودکان را به انجام بازی های گوناگون تشویق می کنند تا اعتیاد به اینترنت را ترک کنند.

رشد فزاینده فناوری اطلاعات و فضای مجازی در هندوستان درکنار مزایای خود، آسیب هایی را هم به همراه داشته که اعتیاد نوجوانان و حتی کودکان به اینترنت و فضای مجازی از آن جمله است.

این معضل برخی سازمان های غیر دولتی را برآن داشته چاره اندیشی کنند تا نسل آینده بتواند با استفاده معقول و مفید از فناوری اطلاعات و فضای مجازی ، سلامت روحی و جسمی خود را نیز حفظ کند.

چاقی و افزایش وزن در اثر کم تحرکی ، کاهش ارتباط با خانواده و دوستان و همسالان و در نتیجه احساس افسردگی و انزوا، کاهش فعالیت های بدنی و مشکلات روحی و جسمی ناشی از آن، از جمله عوارض اعتیاد مفرط به اینترنت است که می تواند به بیماری های روحی و جسمی شدیدتری منتهی شود.

کارشناسان مسایل اجتماعی تلاش می کنند با ارایه طرح ها و برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی، خانواده ها را نسبت به عوارض و عواقب استفاده بیش از اندازه از وسایل الکترونیکی و فضای مجازی آگاه سازند تا از عوارض آن تا حد ممکن بکاهند.

هندوستان یکی از بزرگترین کشورهای جهان از نظر دسترسی مردم به اینترنت و فضای مجازی است و میلیون ها نفر در این کشور بویژه نوجوانان و کودکان در شبکه های اجتماعی اینترنتی حضور دارند.

پیش بینی ها درهند حکایت ازآن دارد که تعداد کاربران اینترنت تا پایان سال 2014 بخاطر توانایی هندی ها ازجمله دراستفاده ازطریق تلفن همراه به 250 میلیون نفر برسد.

انجمن اینترنت و موبایل هند اعلام کرده تعداد مصرف کنندگان ازاینترنت در این کشور هرسال به میزان 28 درصد درمقایسه با سال قبل آن افزایش می یابد.

تعداد مصرف کنندگان از اینترنت درهند در سال 2013 نسبت به سال قبل ازآن 42 درصد افزایش یافت واز150 میلیون نفر به 213 نفر رسید.

در کشور هند استفاده اینترنت از طریق تلفن همراه در طول سال 2013 در مقایسه با سال قبل از آن به میزان حدود 92 درصد افزایش یافت و از 68 میلیون نفر به 130 میلیون نفر رسید.
نظرات بینندگان