arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۲۸۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۳

یک اشتباه اطلاعاتی، باعث آزادی «ابوبکر بغدادی» از زندان شد!/ سه بار فکر کردیم او کشته شده

نیروهای آمریکایی در ماه فوریه سال 2004، البغدادی را بازداشت کردند. اما ناکارامدی تدابیر اجرایی و نبود اطلاعات کافی درباره عناصر "جهادی" سبب شد که در دسامبر همان سال، متوجه شویم که ابوبکر البغدادی بدون هیچ قید و شرطی آزاد شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روزنامه آمریکایی فاش کرد که یک اشتباه اطلاعاتی نظامی، به آزاد شدن ابوبکر بغدادی، رهبر داعش در سال 2004 انجامید.

به گزارش «انتخاب»، روزنامه واشنگتن تایمز، روز یک شنبه به نقل از سرهنگ بازنشسته "دِرک هاروی" مشاور اطلاعاتی ویژه ژنرال پترائوس فرمانده سابق نیروهای مرکزی آمریکا نوشت: رهبر تروریست ها، که در زمان حاضر عراق را آماج حملات جنایت بار خود قرار داده است، تا مدت ها موجب سردرگمی آمریکا شده بود.

هاروی که از سال 2007 به عنوان کارشناس امور عراق، همکاری با ژنرال پترائوس را آغاز کرد، گفت: ما سه بار گمان کردیم که ابوبکر البغدادی کشته شده است.

هاروی، البغدادی را برتر از همتای تروریستش ابومصعب الزرقاوی بنیانگذار سازمان القاعده در عراق می داند و او را از اسامه بن لادن هم در برخی زمینه ها برتر می شمارد.

وی افزود: نیروهای آمریکایی در ماه فوریه سال 2004، البغدادی را بازداشت کردند. اما ناکارامدی تدابیر اجرایی و نبود اطلاعات کافی درباره عناصر "جهادی" سبب شد که در دسامبر همان سال، متوجه شویم که ابوبکر البغدادی بدون هیچ قید و شرطی آزاد شده است.

البته هاروی در این باره که پشت پرده آزادی البغدادی ممکن است زد و بندهایی بین مقام های آمریکایی و تروریست ها انجام شده باشد ، توضیحی نداد.

هاروی تاکید کرد: در مدت چند ماه، روند عملیات اطلاعاتی در عراق، بهبود یافت و فرماندهی مرکزی متوجه شد که البغدادی یکی از بانفوذترین عناصر گروه الزرقاوی است.

هاروی سپس خاطر نشان کرد: در سال 2005، نیروهای آمریکایی یک منزل را در شمال عراق به ضرب موشک هدف قرار دادند و با صدور بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کردند که به نظر می رسد در این حمله، البغدادی کشته شده است، اما یک هفته بعد، متوجه شدیم که او همچنان زنده است. این مساله، دوبار تکرار شد و منازلی که به طور قطع گمان می کردیم منزل اوست را مورد حمله قرار می دادیم اما او در آن خانه ها نبود. پس از آن، در یک دستگاه ارتباطی که گمان می رفت البغدادی از آن استفاده می کند، ردیابی شد و پس از دریافت ارتباط از آن دستگاه، منزلی که در آن قرار داشت، فورا مورد حمله قرار گرفت.

ابوبکر البغدادی، بعدها از القاعده جدا شد و سازمانی تحت عنوان "دولت اسلام در عراق و شام" معروف به داعش تشکیل داد و پس از تسلط بر بخش هایی از عراق، خود را خلیفه خواند و از تمام مسلمانان خواست با او بیعت و از او اطاعت کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۳۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
33
337
نتیجه اینکه هی گیر ندین اینایی که توی گوانتاناموئن آزاد شن... موجوداتی شبیه البغدادی اون توئن که باید ممنون باشیم آمریکا بازداشتشون کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
خنده داره که به همین راحتی سیستم اظلاعاتی آمریکا اشتباه کنه. اصلا نمیشه باور کرد. طرف را رهایی میدن بعد میگن شد دیگه...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
مطمین باش امثال البغدادی تا حالا همشون آزاد شدن. آونهایی که موندن یک مشت آدم خرده پای متعصب هستند که از بازی های سیاسی سر در نمیارند
انتخاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
90
52
بن لادن هم زمانی در چنگ امریکا بوده! حامد کرزای هم زمانی مقیم امریکا بوده! سازمان جاسوسی امریکا مسئول کشتار هستند ، و کج فمهی ها و نفهمی های اعراب هم مزید بر علت این کشتار شده است.
حمید
|
GERMANY
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
93
67
این مزخرفات چیه؟ البغدادی هنگام ترک زندان به نگهبانان آمریکائی گفته بود که همدیگر را در نیویورک خواهیم دید!
این موضوع را خود نجبانان تغریف کرده اند!
معلوم بود که سیا وی را براب مزدوری در زندان اجیر کرده بود!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
16
31
خندیدیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
11
32
شما گفتین ما هم باور کردیم
جهانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
0
1
این دروغهارا توسط شخص سومی به خورد مردم جهان میدهند که مردم را تحمیق کنند..
امریکا که پشه را روی هوان بقول خودشان نعل میکنند ده سال است رد این جانی را گم مینکنند ...
هیهات از این همه وقاحت و دروغگویی...
او دست پرورده شماست و اسرائیل....
نظرات بینندگان