arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۳

گفت وگوی تلفنی ظریف با رمضان عبدالله و خالد مشعل درباره آخرین تحولات غزه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه در تماس تلفنی با رمضان عبدالله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش حماس به بررسی آخرین تحولات غزه پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «مرضیه افخم» سخنگوی وزارت خارجه گفت که این گفت وگوی تلفنی شب گذشته و در راستای تحولات اخیر در غزه و تداوم حملات جنایتکارانه رژیم اشغالگر صهیونیستی صورت گرفته است.

بر اساس بیانیه دفتر سیاسی جنبش حماس، ظریف در این تماس تلفنی مراتب حمایت تهران از مقاومت و ملت فلسطین و پایداری آن در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی را اعلام و از عملکرد مقاومت در جریان این تجاوز تمجید کرد.

خالد مشعل نیز ضمن قدردانی از موضع جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که ملت فلسطین به دفاع از خود در برابر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی ادامه می دهد و در بالاترین سطوح ثبات و پایداری قرار دارد.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: ملت فلسطین عزم خود برای مقابله با تجاوزات رژیم اشغالگر قدس و لغو محاصره باریکه غزه و در نهایت تحقق پیروزی را جزم کرده است.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) در نشست خبری خود با خبرنگاران به تشریح اقدامات عملی ایران درباره مردم مظلوم غزه و بحران انسانی دراین کشور اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت ایران به عنوان کشور مهم منطقه ای همکاری های سیاسی را داشته و تماسها و گفت و گوهایی با کشورها برقرار کرده است.

وی ادامه داد: همچنین ایران در جایگاه ریاست جنبش عدم تعهد در فعال کردن کشورهای عدم تعهد که نقش موثری دارند این مساله را مورد نظر قرار داده و گفتگو با این کشورها را دنبال می کند.

افخم گفت: آن چه مسلم است امروز همبستگی کشورها و ملت های مختلف با مردم فلسطین بیش از گذشته شده و افکار عمومی جهانی دروغ های رژیم صهیونیستی را باور نمی کند و هر روز این رژیم نزد افکار عمومی جهان منفورتر می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: بخش زیادی از این مساله به دلیل هوشیاری و حساسیت زیادی است که در افکار عمومی جهانی ایجاد شده و ملت های مسلمان و غیرمسلمان نسبت به وضعیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه واکنش نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که دست رژیم صهیونیستی رو شده و تبلیغات در مظلوم نمایی این رژیم تاثیری ندارد.

به گفته افخم، جمهوری اسلامی ایران نیز در این مسیر تلاش دارد که این نوع حساسیت را در سطح حضور سیاسی دولتمردان کشورهای مختلف حفظ کند و همبستگی لازم برای رسیدن به یک تصمیم جمعی شکل بگیرد.
نظرات بینندگان