arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۳۹۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۳

اعلام قیمت جدید خودرو تا دو هفته آینده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو شورای رقابت جزئیات جلسه امروز شورا را تشریح کرد و از احتمال کاهش 2 تا 3 درصدی قیمت خودرو طی 2 هفته آینده خبر داد.

محمد علی مدد، عضو ناظر شورای رقابت در گفت‌وگو با ایسنا به جزئیات جلسه امروز شورای رقابت اشاره کرد و گفت: در این جلسه برخی اعضا نسبت به اظهار نظر رئیس شورای رقابت مبنی بر افزایش 5.5 درصدی قیمت خودرو عکس العمل نشان داده و 3 نفر از ناظرین قوه مقننه در شورای رقابت به دلیل اعتراض شدید مجلس اعلام کردند که وظیفه شورای رقابت قیمت گذاری خودرو نبوده است و چرا این شورا قیمت غیرکارشناسی را اعلام کرده و فضای کسب و کار را مختل کرده است.

وی به حساسیت مجلس درباره قیمت خودرو اشاره کرد و گفت: همزمان با اعتراضات مجلس در هفته گذشته، موضوع طرح تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان نیز مطرح شد و دولت نیز درباره قیمت‌گذاری خودرو موضع‌گیری کرده و قیمتهای اعلامی از سوی شورای رقابت را غیر واقعی دانست.

وی یادآور شد: بنابراین در روز گذشته کمیسیون اقتصادی و گروه تحقیق و تفحص از رئیس شورای رقابت دعوت کرده و نهایتا تصویب شد تا قیمت خودرو بازنگری شود علاوه بر این 3 نفر از اعضای کمیسیون اقتصادی و صنایع انتخاب شده و مقرر شد تا نشستهای کارشناسی در شورای رقابت برگزار شود.

علی مدد در ادامه گفت: در این راستا امروز جلسه شورای رقابت برگزار شد که جلسهی پرتنشی بود زیرا عده کثیری مخالف موضع گیری رئیس شورای رقابت بوده و عده‌ای نیز توجیه می کردند که سیاست نباید در اقتصاد دخالت کرده و باید از بخش خصوصی حمایت کنیم و عده ای نیز عنوان می‌کردند که خودروسازی در ایران انحصاری شده است؛ بنابراین مقرر شد تا جلسات کارشناسی با کارگروه اقتصادی ادامه یابد تا نتیجه در راستای کاهش قیمت خودرو باشد.

وی اظهار کرد: همچنین یکی از مباحث مطرح شده در جلسه امروز این بود که قیمت مبنا برای تعیین قیمت خودرو سال 91 قرار داده شده و تمام الزامات به آپشن‌ها و کیفیت اضافه شده است در حالی که در قیمت گذاری جدید سال 92 مبنا قرار داده شده و کیفیت 2 بار محاسبه شده است لذا افزایش تصاعدی قیمت خودرو غیر منطقی است.

علی مدد تصریح کرد: بنابراین در جلسه امروز به این نتیجه رسیدیم که نظر کارشناسی اعضای شورای رقابت و گروه تحقیق و تفحص و گروهی از کمیسیون اقتصادی و صنایع و معادن مجلس را استخراج کرده و در نهایت قیمت جدید خودروها را اعلام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قیمتهای اعلامی خودرو از سوی شورای رقابت مورد قبول نیست، درباره میزان کاهش قیمت خودرو به ایسنا گفت: احتمال می دهیم تا با برگزاری جلسات کارشناسی قیمت خودرو 2 تا 3 درصد کاهش یابد.

وی در مورد زمان اعلام قیمت جدید خودرو گفت: نهایتا طی 2 هفته آینده قیمتهای جدید خودرو اعلام می شود زیرا قیمتهای فعلی غیر منطقی و غیر کارشناسی است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
0
26
این مردم هستند که باید قیمت خودرو را تعیین نمایند اگر چند ماه مردم دنبال خرید اتومبیل نباشند قیمت ها معلوم می شوند چرا باید پراید 6 میلیونی به این قیمت برسد؟؟؟؟
ممدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
0
9
همه اینها بازی است وزور دولت به خودرو سازان نمیرسد اینها سالهاست که راه خودشان را میروند وبه حرف کسی اعتنا نمیکنند
پاسخ ها
صادق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
خودت هم به بازی گرفته شدی که...
خودرو ساز هم زیر دست دولت است...
پس اینجوری بگو نه دولت! نه مجلس! و نه شورای رقابت که همان دولت است و نه هیچکس دیگه ای نمی خواد درست شه
نتیجه : ما ایرانی ها رو به بازی گرفته اند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
0
3
ببین چطوری با مردم مظلوم نجیب رفتار می شود اولا اگرقیمت نسبت به قیمت قیل از 5.5درصد گرانی 2یا 3درصد کاهش یابد باتوجه به ارز 2500تومانی دولتی این درست است درغیر اینصورت اگر از قیمت جدید که گفته شده انجام گردد این مردم را هالو فرض کردن است وامید واریم دولت وشورای رقابت رفتا ردر خور از خودشان نشان دهند
محمد
|
MALAYSIA
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
0
6
تنها راهش این است که مردم به هیچ عنوان به مدت یکسال حتی یک ماشین نو نخرند. به همین سادگی. وقتی خودروسازان می بینند به هر قیمتی می دهند باز هم مردم برای خرید سر و دست می شکنند طبیعی است که هر کاری دلشان بخواهد می کنند.
vvvv
|
UNITED STATES
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
0
5
من نمیدونم این اقای مددی که تا 2 هفته پیش با اعلام قیمتاز سوی رییس شورای رقابت سکوت کرده بود الان یادش افتاده که ای داد قیمت خودرو رفته بالا صمنا ایشون جزء همون افرادی بودن که فرمول رو تعیین کردند پس چرا حالا داد از اشتباه بودن اون می زنند کاش مافیای خودرو رو معرفی می کردند تا خیلیها روسیاه بشن و مردم هم تکلیفشونو بدونن.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
0
4
اول بیاین 20 الی 30 درصد افزایش قیمت بدین بعدا 2 درصد کاهش قیمت ؟ به نظر مجلس اینکار کارشناسی هست؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
0
4
مردم اگر هماهنگ و با شعور برخورد کنند باید خودرو را برای چند ماه تحریم کنند.
حقیقت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
0
3
مزرعه ما را موریانه خورد ما مترسک برای گنجشک ها درس کردیم......به جای صنعت خودرو چرا سراغ کشاورزی و صنایع دستی نمیرویم؟پراید 20 ملیونی خیانت در حق مردم ایرانه
نظرات بینندگان