arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۳

هفت هزار و 800 زندانی غیر عمد در انتظار مساعدت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون ستاد دیه کشور گفت: هم اینک هفت و هزار و 800 زندانی جرایم غیر عمد در سراسر ایران نیازمند مساعدتهای خیرین و نیکوکاران دوراندیش هستند.

به گزارش ایرنا، محمد علی ساری شامگاه چهارشنبه در جشن گلریزان زندانیان نیازمند استان مرکزی افزود: امسال همزمان با ایام پربرکت ماه مبارک رمضان با حمایت دستگاههای اجرایی و ستاد دیه، 183 جشن گلریزان در کشور برپا شده است.

وی ادامه داد: در پنج سال گذشته یک هزار جشن گلریزان در کشور بر پا شده که نیکوکاران در آنها 76 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان پرداخت کردند.

او اضافه کرد: سال گذشته بیش از هفت هزار زندانی جرایم غیر عمد با مشارکت ستاد دیه و خیرین از زندان رها و به آغوش خانواده بازگشتند.

ساری افزود: تصادف رانندگی، مهریه و تعهدات مالی از جمله بیشترین آمار زندانیان غیر عمد است و هم اینک حدود 2 هزار نفر به دلیل عدم توانایی مالی مهریه در زندانهای کشور بسر می برند.

معاون ستاد دیه کشور تاکید کرد: اگر قانون بیمه شخص ثالت اجباری به طور کامل اجرا شود بسیاری از چالشهای موجود در جرایم غیر عمد بر طرف می شود.

ساری اظهار کرد: در ارزیابی های انجام شده حدود 11 ماده و تبصره از قوانین مربوط به بیمه در کشور اجرا نشده که لازم است تا مجلس شورای اسلامی با ورود به این موضوع زمینه کاهش زندانیان غیرعمد را فراهم کند.

استاندار استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: نیکوکاران با دستان پر سخاوت خود ضمن کمک به نیازمندان، زمینه خشنودی خداوند متعال را فراهم می آورند.

ˈمحمد حسین مقیمیˈ اضافه کرد: ستاد دیه کشور رسالت سنگینی در آزادی زندانیان نیازمند کشور بر عهده دارد که با جلب مشارکت خیرین خدمتی ارزشمند در راستای اصلاح اجتماعی را رقم می زند.

رییس کل دادگستری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 30 زندانی جرایم غیرعمد استان مرکزی با مبلغی بالغ بر 2 میلیارد و 825 میلیون تومان از زندان آزاد شدند.

حجت الاسلام ˈحکمت علی مظفریˈ ادامه داد: هم اینک 182 زندانی جرایم غیر عمد در استان مرکزی شناسایی شده اند که برای رهایی آنان، 14 میلیارد تومان نیاز است.

وی ادامه داد: سال گذشته با مشارکت خیرین و نیکوکاران و تلاشهای ستاد دیه استان 620 میلیون تومان برای رهایی زندانیان جرایم غیر عمد استان جمع آوری شد.

نماینده مردم اراک ، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی اظهار داشت: سنت نیکوی گلریزان تصویر عاشقانه معرفت انسانی در یاری رساندن به نیازمندان است.

ˈمحمد حسن آصفری ˈ بیان کرد: امسال مجلس شورای اسلامی همانند سالهای قبل مبلغ 200 میلیارد تومان را برای آزادی زندانیان نیازمند مشخص کرده است.

وی ادامه داد: اعطای تسهیلات قرض الحسنه به زندانیان نیازمند یکی از راهکارهای کاهش تعداد زندانیان در کشور است که با این سنت حسنه فرد آسیب دیده دوباره به آغوش جامعه باز می گردد.

ستاد دیه متولی آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در کشور است.
نظرات بینندگان