arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۳

نامه معاون رئیس جمهور در امور زنان به دبیرکل سازمان ملل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل متحد، جنایت های رژیم اشغالگر قدس در غزه را محکوم کرد و خواستار توقف کشتار مردم بی دفاع فلسطین بویژه کودکان بی پناه غزه شد.

« شهیندخت مولاوردی» با ارسال نامه ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد، مدیر اجرایی نهاد زنان ملل متحد، مدیر صندوق کودکان سازمان ملل، مدیر اسکان بشر سازمان ملل، دبیر کل صلیب سرخ جهانی، دبیرخانه سازمان همکاری های اسلامی، دبیرخانه اجلاس غیرمتعهدها، مدیر کل دفتر همکاری های سازمان ملل در امور انسانی و هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در ایران جنایات این رژیم در غزه را محکوم کرد.

در این نامه آمده است، بیش از دو هفته از دور جدید جنایات رژیم اشغالگر قدس در باریکه غزه می گذرد و سکوت مجامع بین المللی مسوول باعث گستاخی و جنایات بیشتر آن رژیم شده است.

مولاوردی آورده است: شمار کشته شدگان در این ایام به بیش از 600 نفر رسیده و بیش از 3/2 قربانیان این فجایع را زنان و کودکان بی گناهی تشکیل می دهند که در خانه های خود قربانی بمب و موشک شده اند. این در شرایطی است که رژیم اشغالگر قدس حتی کار امداد رسانی به مجروحان و آسیب دیدگان را از طریق بمباران های مکرر و بستن مسیرهای ارسال دارو و غذا کاملا مختل و غیرممکن کرده است.

معاون رییس جمهوری افزود، این جنایات نقض آشکار و مکرر کنوانسیون ژنو (پروتکل الحاقی آن) ، منشور سازمان ملل و موازین بین المللی حقوق بشر می باشد.

مولاوردی ادامه داد: با توجه به ابعاد گسترده این جنایات و بی دفاعی مردم مظلوم فلسطین به ویژه زنان و کودکان و افراد مسن ساکن در باریکه غزه، بی تردید این اقدامات به روشنی مشمول فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار داشته و قابلیت طرح موضوع در شورای امنیت و محکومیت رژیم اشغالگر را دارا می باشد.

در ادامه این نامه آمده است: واکنش جدی و فوری شورای امنیت در توقف جنایت های جاری در باریکه غزه و همزمان مداخله موثر سازمان های بین المللی مسوول در کمک رسانی به آسیب دیدگان این فاجعه انسانی، خواسته اولیه و مهم تمام وجدان های آگاه و بیدار است.

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ضمن محکومیت اقدامات ضد بشری رژیم اشغالگر، از آن مقام عالی تقاضا دارد با قید فوریت، ظرفیت­ های در اختیار و سایر سازمان های وابسته را فعال کرده تا بیش از این نظاره گر به خاک و خون کشیده شدن مردم بی دفاع فلسطین و به ویژه کودکان بی پناه غزه نباشیم.


منبع: ایرنا
نظرات بینندگان