arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۱ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۳

برگزاری جشنواره لباس های سنتی سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخستین جشنواره یک روزه لباس های سنتی ایران با عنوان احیای لباس های سیستانی و بلوچستانی روز پنجشنبه در زاهدان برگزار شد.

رییس کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد سیستان و بلوچستان در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: 40 نفر از نخستین دانشجویان رشته تازه تاسیس طراحی دوخت و لباس دانشگاه علمی کاربردی واحد فنی و حرفه ای زاهدان با 80 اثر شامل لباس های سنتی زنان استان و اقوام مختلف ایرانی در این جشنواره شرکت کردند.

فریبا شه بخش افزود: این دانشجویان برای ژوژمان پایان درس خود تصمیم گرفتند این جشنواره را با ارائه 60 اثر از لباس اقوام سیستانی و بلوچستانی و 20 اثر از دیگر اقوام ایرانی اجرا کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه لباس های محلی سیستانی به دلیل گشادی، جنس و سنگینی تقریبا از مد رفته است و از دیرباز تاکنون دیگر جوانان سیستانی رغبتی برای پوشیدن این لباس ها ندارند تصمیم بر این شد اولویت این جشنواره احیای البسه زنان منطقه شمال استان باشد.

وی گفت: دانشجویان با هدف ترغیب جوانان به استفاده از لباس های محلی سیستان و بلوچستان تزئینات منطبق با متد روز مورد پسند نسل امروز را بر روی البسه بانوان اقوام استان طراحی کردند و در این جشنواره در معرض دید قرار دادند.

رییس انجمن طراحی دوخت شهرستان زاهدان افزود: در نظر داریم از میان بهترین لباس های طراحی شده بر اساس پوشش اقوام سیستانی و بلوچستانی ارائه شده در جشنواره ژورنال استانی تهیه کنیم و در مرحله بعد در صورت فراهم بودن شرایط به تولید انبوه برسانیم.

در این جشنواره استاندار و شماری از مسوولان استانی حضور داشتند.
نظرات بینندگان