arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۳

می خواهیم آتش بس هر چه سریعتر برقرار و همراه آن محاصره غزه برداشته شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبر سیاسی حماس گفت:ما باید درباره رفع محاصره غزه تضمین واقعی بگیریم.

به گزارش انتخاب ؛ خالد مشعل در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی که بخش هایی از آن پخش شد، گفت : ما می خواهیم آتش بس هر چه سریعتر برقرار و همراه آن محاصره غزه نیز برداشته شود.این درخواست مردم غزه است. من از سازمان ملل متحد ،انگلیس و آمریکا می خواهم به غزه بروند و از مردم بپرسند چه می خواهند. من آماده هستم صد در صد پاسخ مردم غزه را بپذیرم.

مجری بی بی سی پرسید آنچه که آمریکایی ها می خواهند درباره آن تلاش کنند توافق دو وجهی است. مصالحه صورت پذیرد و شلیک موشک ها متوقف شود و سپس مذاکرات جدی درباره نحوه تقویت اقتصاد و رفع محاصره غزه صورت گیرد.آیا شما آماده هستید این راه حل را بپذیرید؟

خالد مشعل گفت:برای من یک مکانیسم در این زمینه مهم است و ما باید تضمین واقعی درباره رفع محاصره داشته باشیم. ما در گذشته نیز وعده هایی را شاهد بودیم اما کاری انجام نشد. غزه بخشی از سرزمین فلسطینی است و یک میلیون و هشتصد هزار فلسطینی در غزه زندگی می کنند.

وی افزود: آنها نیاز دارند بدون محاصره زندگی کنندو ما نیاز به یک فرودگاه و بندر داریم.ما می خواهیم به جهان دسترسی داشته باشیم و نمی خواهیم در عبور از مرز تحت کنترل باشیم.این مسئله غزه را به بزرگترین زندان در جهان تبدیل کرده است.مردم نمی توانند برای درمان پزشکی یا کار(بیرون) بروند. چرا مردم غزه باید به مرگ تدریجی مجازات شوندوغزه تبدیل به بزرگترین زندان در جهان شود.این جنایت است.ما می خواهیم تجاوز و محاصره پایان یابد و آتش بس را خواهیم پذیرفت. ما می خواهیم خونریزی در غزه پایان یابد.

مجری بی بی سی پرسید شما از مقاومت حرف می زنید.چگونه عقیده مقاومت می تواند با قرار دادن موشک در مدرسه توجیه شود؟

خالد مشعل گفت:به صورت آشکار می گویم که این دروغ است.بگذارید اسرائیل این حرف را بگوید.

مجری بی بی سی پرسید این حرفی نیست که اسرائیل می زند. آژانس کار و بشردوستانه سازمان ملل متحد گفته است حدود بیست موشک در یک مدرسه در غزه قرار داشت. دبیر کل سازمان ملل متحد نیز خشم خود را نشان دادو گفته است کسانی که مسئول تبدیل مدرسه به هدف نظامی هستند،جان کودکان بیگناه را در معرض خطر قرار می دهند.

رهبر سیاسی حماس گفت:این حرف ها درست نیست.راکت اندازها در غزه متعلق به مقاومت است. آنها در زیر زمین هستند و اسرائیل قادر به دسترسی به آنها نیست. به همین جهت وانمود می کند که این راکت اندازها در مناطق غیرنظامی هستند.اسرائیل به بیمارستانها ،مساجد،برجها و ساختمان ها حمله می کند.اسرائیل در شجاعیه و منطقه التفاح مرتکب کشتارشد. کشتار جدیدی در خزاعه در شرق خان یونس روی داده است که جهان صبح امروز شاهد آن بود.این کشتاری است که در غزه در حال وقوع است و جهان بیکار نشسته است و حماس را مقصر می داند.
نظرات بینندگان