arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۳

اسرائیل: پیام های غیر رسمی در واتس آپ غیر مسؤولانه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رژیم صهیونیستی دیگر نمی تواند سانسور وقایع جنگ و ترس و وحشت نظامیان خود به ویژه پس از ورود به جنگ زمینی علیه غزه را مدیریت کند و اینک توصیف های کابوس وار سربازان از صحنه های مواجهه با گروه های مقاومت در صفحات رسانه های این رژیم موج می زند.


به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، شمعون شفر تحلیلگر سیاسی این روزنامه می گوید: حماس و جهاد اسلامی، مقاومت عجیبی از خود نشان داده و اکنون زمام امور را به دست گرفته اند؛ این باعث می شود که خون ما به جوش بیاید و عملیات نظامی نیز تاکنون به هیچ کدام از اهداف خود نرسیده است.

** عنصر شگفتی ساز یا واکنش عاجزانه؟

این تحلیلگر صهیونیست از «شکست ارتش اسرائیل» در استفاده از آنچه که آن را «عنصر شگفتی ساز از ابتدای جنگ با غزه تاکنون» می نامید بشدت انتقاد کرد و افزود: حالا این عنصر فقط در دایره واکنش می گنجد.

«رون بین یشای» تحلیلگر نظامی نیز به روزنامه یدیعوت آحارونوت می گوید: ارتش اسرائیل از ابتدای ورود به جنگ زمینی علیه غزه شماری از بهترین افسران بلند پایه خود را از دست داد؛ کسانی که با انواع تاکتیک های جنگی آشنا بودند از جمله فرماندهان گردان ها که ستون فقرات تفنگداران ارتش را تشکیل می دهند.

شبکه 10 تلویزیون رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز گزارش داد که «ارتش اسرائیل در وضع رعب و وحشت در زمین غزه به سر می برد.»

این شبکه افزود: بعضی سربازان می گویند هر روز با وضعی متفاوت از گذشته در جنگ های غزه روبرو می شوند.

**وقتی واتس آپ هم بلای جان صهیونیست ها می شود

ارتش رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه این بار دیگر با توسل به زور و دستور و توقیف های نظامی علیه نظامیان وحشت زده خود وارد عمل شد تا بلکه بتواند مانع از این موج روانی مخرب در صفوف نظامیان خود شود.

به گزارش شبکه فلسطین الیوم، ارتش رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه اعلام کرد تعدادی از سربازان و غیرنظامیانی که تعداد کشته و زخمی ها را پیش از اعلام رسمی در شبکه های اجتماعی افشا کرده اند، دستگیر کرده است.

با گذشت یک هفته از حمله زمینی صهیونیست ها به غزه، تعداد کشته های نظامی این رژیم از مرز 40 نفر گذشته است.

بنابر این گزارش، برخی از نزدیکان نظامیان رژیم صهیونیستی ابتدا از طریق «واتس آپ» خبر کشته شدن بستگان خود را دیده اند و بعضی هم با پیام هایی «اشتباه» روبرو شده اند که نزدیکانشان را در فهرست کشته شده ها نشان داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه بیانیه خود آورده است: این پدیده باعث شد که از کاربران اسرائیلی در صفحات شبکه های اجتماعی خواسته شود تا از ارسال پیام های مرتبط با کشته و زخمی شده ها پیش از ابلاغ رسمی خودداری شود.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ارسال اخبار، تلفن های همراه سربازان را پیش از اعزام آنان به جنگ علیه مقاومت غزه، توقیف کرده است.

ارتش رژیم اشغالگر قدس در بیانیه ای پس از موج دستگیری برخی فعالان شبکه های اجتماعی و بررسی «منابع پنهان و آشکار» اعلام کرد: «ابلاغ به خانواده سربازی یا افسری که در عملیات کشته شده است، یکی از حساسترین تدابیر و نیازمند برنامه ریزی متناسب برای این لحظه های حساس است.»

این بیانیه که به نظر می رسد آغاز موجی از فیلترینگ یا نظارت شدید بر شبکه های اجتماعی در این رژیم باشد، می افزاید: پیام های غیر رسمی در واتس آپ غیر مسؤولانه است و بسرعت در تمام شبکه های اجتماعی منتشر می شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان