arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۳

شمار شهدای غزه به 788 تن رسید/ امکان خارج کردن شهدا از زیرآوار وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای هجدهمین روز متوالی ادامه دارد و این در حالی است که صهیونیست‌ها روز پنجشنبه با خلق فاجعه‌ای دیگر یک مدرسه متعلق به سازمان ملل را هدف قرار دادند و تعدادی زن و کودک دیگر را به خاک و خون کشیدند.

 به نقل از شبکه الجزیره، آمار شهدای حملات هوایی، دریایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به بیش از 780 شهید رسیده است.

صهیونیست‌ها تنها در روز پنجشنبه 109 فلسطینی از جمله ده‌ها کودک، زن و فرد سالخورده را به شهادت رساندند.

بنا به گفته منابع فلسطینی نیروهای رژیم صهیونیستی با 10 موشک یک مدرسه متعلق به سازمان ملل را که در آن ده‌ها آواره فلسطینی اسکان داده شده بودند را بمباران کردند که این حمله به شهادت 15 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 120 تن دیگر انجامید.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز چندین خانه متعلق به فلسطینی‌ها را در نوار غزه بمباران کردند که در دو مورد از این بمباران‌ها 11 فلسطینی از اعضای دو خانواده به شهادت رسیدند.

در دو منطقه عبسان و خزاعه در جنوب نوار غزه نیز حملات توپخانه‌ای و هوایی رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و منابع پزشکی اعلام کردند که به دلیل ادامه حملات قادر به خارج کردن شهدا از زیر آوار نیستند.

نزدیک به 40 فلسطینی نیز در خان یونیس و اطراف آن به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

براساس آمار منتشر شده از سوی منابع پزشکی فلسطینی تاکنون حملات رژیم صهیونیستی به شهادت 788 شهید و زخمی شدن بیش از 4600 تن انجامیده است.

در این حملات همچنین بیش از 475 خانه متعلق به فلسطینیان به شکل کامل منهدم شده و 2644 خانه نیز آسیب دیده است.

همچنین 46 مدرسه، 56 مسجد، هفت بیمارستان و درمانگاه نیز از سوی رژیم صهیونیستی بمباران شده که این نهادهای خدماتی غزه به طور کامل ویران شده‌اند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: آوار ، توپخانه ، شهدا ، نظامیان
نظرات بینندگان