arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۳

انصاری:برخی کشورهای عربی در برابر فجایع غزه یا سکوت کرده‌اند و یا واکنشهای بی‌فایده از خود نشان می‌دهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در برنامه ضیافت شبکه قرآن و معارف سیما اظهار داشت: روز قدس به عنوان روز حمایت مسلمانان جهان از آرمان مقدس فلسطین و همچنین حمایت از مردم مظلوم فلسطین و روز برائت از اشغالگران صهیونیستی است و ما هرچه می‌گذرد بیشتر به اهمیت نامگذاری این روز بنام روز قدس توسط امام خمینی(ره) پی می‌بریم.

وی با اشاره به این مطلب که این روز، روز همبستگی و هماهنگی جهان اسلام و یادآوری اهمیت مسئله قدس است بیان داشت: اگر عده‌ای با خود فکر کنند که مسئله قدس به ما مربوط نمی‌شود اساسا نگاهشان، نگاه نادرستی است چون در جامعه اسلامی مرز جغرافیایی نمی‌تواند مانع همبستگی مرزهای عقیدتی، فرهنگی و آرمانی شود. بنابراین جهان اسلام نباید نسبت به موضوع فلسطین غفلت کند.

وی افزود: امسال ماه رمضان ماه خونینی برای مردم باریکه غزه بود به طوری که سفره‌های افطار مردم غزه به خون و آتش آغشته بود، وحشی‌گری‌هایی که از قتل عام زنان و کودکان مردم روزه‌دار و نسل کشی گسترده شاهد بودیم چیزی است که وجدان هر انسانی حتی غیرمسلمان را به درد می‌آورد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: آنچه بر تأسف ما می‌افزاید این است که تمامی این جنایات در برابر مدعیان دروغین حقوق بشر انجام می‌شود و آنها می بینند و حمایت می‌کنند. تأسف بیشتر این است که برخی کشورهای اسلامی و عربی یا سکوت کرده‌اند و یا واکنشهای بی‌فایده و بی‌خاصیتی از خود نشان می‌دهند اما آنچه که در این میان باعث غرور است پایداری مردمانی است که در زیر آتش و خون شعار مقاومت سر می‌دهند.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: باشکوه‌ برگزار کردن راهپیمایی حداقل کاری است که ما می‌توانیم انجام بدهیم، زیرا طبق فرموده پیامبر اکرم(ص) کسی که فریاد دادخواهی مظلومی را بشنود و به فریاد او نرسد مسلمان نیست.
منبع: مهر
برچسب ها: لفطار ، قدس ، عرب ، حقوق بشر
نظرات بینندگان