arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۶۶۳
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۳

سيد حسن نصرالله: اسرائیل گفته بود که ظرف 2 ساعت غزه را تسخیر خواهد کرد، حالا این 2 ساعت شده 18 روز ، تسخیری هم اتفاق نیافتاده/ اهل تسنن در عراق دو گزینه در مقابل داعش دارند، یا بیعت یا مرگ!/جهان اسلام خطرناک ترین مرحله تاریخ خود را پشت سر می گذارد/به حمایت های تسلیحاتی و مادی مان به فلسطین ادامه می دهیم

در ماه رمضان ما و بسیاری از طرف ها مراسم افطار گروهی و دسته جمعی را برای کاستن از مشکلات لغو کردیم اما تحولات غزه و حوادث در این منطقه و ویژگی روز جهانی قدس که امروز است، ایجاب کرد امروز در اینجا و در این مکان که معمولا شهدای خود را در آن تشییع و از اسرای خود استقبال و جشن های شادی را به مناسبت پیروزی های مقاومت برگزار می کنیم، با هم دیدار کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



دبیرکل حزب الله لبنان از کسانی که با وجود خطرات امنیتی احتمالی در مراسم روز جهانی قدس در حومه جنوبی بیروت شرکت کردند تشکر کرد و با خانواده های قربانیان لبنانی حادثه سقوط هواپیمای الجزایری ابراز همدردی کرد.

به گزارش انتخاب ؛ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان خود در حومه جنوبی بیروت به مناسبت روز قدس و حمایت از ملت فلسطین و غزه ضمن تشکر از حضور حاضران در این مراسم با توجه به خطرات امنیتی که گمان می رود وجود داشته باشد افزود: در ماه رمضان ما و بسیاری از طرف ها مراسم افطار گروهی و دسته جمعی را برای کاستن از مشکلات لغو کردیم اما تحولات غزه و حوادث در این منطقه و ویژگی روز جهانی قدس که امروز است، ایجاب کرد امروز در اینجا و در این مکان که معمولا شهدای خود را در آن تشییع و از اسرای خود استقبال و جشن های شادی را به مناسبت پیروزی های مقاومت برگزار می کنیم، با هم دیدار کنیم.

وی ادامه داد: در ابتدا و قبل از پرداختن به اصل موضوع باید صادقانه ترین احساسات و غم و اندوه خود را برای خانواده های لبنانی که دیروز عزیزان خود را در مناطق مختلف در حادثه اسفبار سقوط هواپیمای الجزایری از دست دادند، اعلام کنم.

اهم اظهارات وی در ادامه می آید:

* روز جهانی قدس در چنین روزی با وجود خطرهای امنیتی بر ما ایجاب کرد که امروز در اینجا حاضر شویم، مکانی که معمولا شهدای خود را تشییع می کنیم و از اسیران خود استقبال می کنیم.

* روز جهانی قدس یادآور مساله اصلی برای ماست تا قدس همیشه در ذهن ها باقی بماند.

* ملت فلسطین امکان ندارد طی یک یا دو سال یا طی یک یا دو نسل از بین برود، از این رو صهیونیست ها برای رسیدن به هدفشان در نابود کردن مسئله فلسطین طرح های بلندمدتی تدوین کردند.

* هم و غم و هدف اصلی صهیونیستها از ابتدا که سالها برای آن تلاش کردند و اکنون نیز تلاش کردند از بین بردن مسئله فلسطین بود و اینکه قدس متعلق به مسلمانان و مسیحی ها نیست و بلکه پایتخت ابدی یهودیان است. هدف آنها پس از اشغال از بین بردن موضوع فلسطین بود.

* اگر دشمن را به حال خود رها کنیم و به آن بی توجهی کنیم یا مانند آنچه برخی از کشورها انجام می دهند به آن کمک شود در رسیدن به اهدافش موفق خواهد شد. قدس و فلسطین باید محور اصلی ما باقی بماند.

* منزوی کردن ملت فلسطین از دیگر ملت های منطقه و محیط آن چه به انزوا بردن سیاسی یا روحی و سوق دادن فلسطینی ها به درگیری ها و اختلاف با دیگر ملت ها از دیگر مسائلی است که ممکن است مسئله محوری فلسطین را به فراموشی بسپارد.

* مقاومت سوریه و پیروزی انقلاب اسلامی ایران و حمایت این دو کشور از مقاومت در حفظ و تداوم آرمان فلسطین سهیم بوده است.

* انتخاب عوامل انتحاری از میان افرادی که فلسطینی تبار هستند با هدف ایجاد شکاف و دشمنی بین ما و فلسطینیان صورت می گیرد.به رغم همه توطئه های صورت گرفته فلسطین و احقاق حقوق آن هنوز موضوع نخست جهان اسلام است.

* ملت فلسطین به رغم مشکلات زندگی و فریبکاری ها به حقوق خود پایبند مانده و تسلیم شدن در مقابل توطئه دشمنان را رد کرده است.

* بسیاری از کشورهای عربی به آمریکا و اسراییل برای فراموش شدن موضوع و آرمان فلسطین کمک کرده اند

* مردم منطقه ما ، ارتش منطقه ما و جوامع منطقه ما امروز خطرناک ترین مراحل تاریخ خود را پشت سر می گذارند.

* سوریه همچنان دیوار محکمی در مقابل توطئه صهیونیست ها و آغوش گرمی برای مقاومت است.

* مقام نظامی اسرائیل گفته بود که ظرف 2 ساعت غزه را ، و ظرف 12 ساعت لبنان را تسخیر خواهد کرد، حالا این 2 ساعت غزه شده 18 روز، که هنوز هم تسخیر نشده!

* تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه با هدف تسلیم کردن مقاومت صورت گرفت..عملیات ربودن سه شهرک نشین در کرانه باختری رود اردن به برخی از گروه های مقاومت نسبت داده شد...حقیقت این است که منطقه در خطر قرار دارد و فلسطین نیز در خطرناک ترین مراحل خود قرار دارد.

* آمریکا بر تجاوز نظامی اسراییل به غزه سرپوش می گذارد و این امر با هماهنگی و همراهی برخی از کشورهای عربی صورت می گیرد. آن چه که در غزه هدف قرار گرفته ، مقاومت ، سلاح آن ، فرهنگ مقاومت و اراده آن است.

* غزه با منطق مقاومت بر دشمن اشغالگر پیروز شده است و صهیونیست ها از تحقق حتی یکی از اهداف مد نظر خود عاجر مانده اند. بدون تردید غزه می تواند پیروزی بزرگی کسب کند.

* اهل تسنن در عراق دو گزینه در مقابل داعش دارند یا بیعت کنند یا این که کشته می شوند...تخریب مرقدها و ضریح های پیامبران الهی ( ص ) در موصل خطر تخریب مسجد الاقصی در قدس را در پی دارد.

* تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه با هدف تسلیم کردن مقاومت صورت گرفت. عملیات ربودن سه شهرک نشین در کرانه باختری رود اردن به برخی از گروه های مقاومت نسبت داده شد. حقیقت این است که منطقه در خطر قرار دارد و فلسطین نیز در خطرناک ترین مراحل خود قرار دارد.آمریکا بر تجاوز نظامی اسراییل به غزه سرپوش می گذارد و این امر با هماهنگی و همراهی برخی از کشورهای عربی صورت می گیرد.

*غزه با منطق مقاومت بر دشمن اشغالگر پیروز شده است و صهیونیست ها از تحقق حتی یکی از اهداف مد نظر خود عاجر مانده اند. بدون تردید غزه می تواند پیروزی بزرگی کسب کند.

* اگر بین طرف های درگیر در جنگ غزه مقایسه ای کنیم در می یابیم که مقاومت پیروزی ها و دستاوردهای زیادی کسب کرده و رژیم صهیونیستی شکست خورده است. ناکامی اطلاعاتی و ناکامی سلاح هوایی اسراییل در جنگ غزه کاملا مشهود است و سران این رژیم هدف اصلی از تجاوز به غزه را گم کرده اند. ارتش اسراییل درباره حمله زمینی به غزه بیم و تردید دارد و نمی داند چکار کند. ارتش اسراییل به غزه لشگرکشی کرد ولی نه به عنوان یک ارتش جنگجو بلکه به عنوان یک ارتش کودک کش.

*جهان اسلام خطرناک ترین مرحله تاریخ خود را پشت سر می گذارد. به اسم خلافت و اسلام جنایت می شود و هدف اصلی دشمنان، فلسطین و مسجد الاقصی است.

*مساله ای که بارها اعلام کرده ایم آنکه ما به حمایت سیاسی، معنوی، رسانه ای، مادی، تسلیحاتی به فلسطینی ها بر اساس توانایی هایش، صرف نظر از همه حساسیتهای موجود ادامه می دهیم.

در اینجا باید متذکر شوم که ایران، سوریه و مقاومت لبنان بویژه حزب الله همراه با آنها و در حد امکاناتش در سالهای طولانی هیچگاه در ارایه کمک به مقاومت فلسطین کوتاهی نکرده اند و همیشه از حمایت سیاسی، رسانه ای، معنوی، مالی، مادی، تسلیحاتی، آموزشی، لجستیکی و ارایه تجربیات به فلسطینیان دریغ نکرده اند . امروز کسانی هستند که هیچ کمکی به فلسطین نکرده اند، نمی خواهم در این مورد وارد بحث شوم اما هر انسان منصفی می تواند جدولی ترسیم کند و محور مقاومت را در ستونی و دیگر کشورها و سازمانها و احزاب را در ستون دیگر قرار دهد و یادداشت کند که محور مقاومت چه چیزهایی به فلسطین، قدس و ملت فلسطین کمک کرده اند، اعم از جانفشانی، ورود به جنگ و مناقشات در فلسطین، ارایه امکانات و پشتیبانی با وجود همه خطرات و تبعاتی که داشته است مانند محاصره، تحریم، جنگ که بخاطر فلسطین بر آنها تحمیل شده، و در طرف دیگر و در ستون دیگر بنویسد که دیگر کشورها و سازمانها چه خدمتی به ملت فلسطین کردند و چه چیزی به فلسطین دادند و حتی فراتر از آن، ببینند که این کشورها چه کمکهایی به جنگهای دیگر که به نفع اسراییل بوده کرده اند. اکنون نمی خواهم در شرایط کنونی بیش از این وارد مساله شوم.

*حزب الله لبنان در کنار ملت فلسطین همیشه خواهد ماند و از مقاومت فلسطین حمایت خواهد کرد. ما در هیچ نوع کمک که توان آنرا داشته باشیم، بخل نخواهیم ورزید. ما در حزب الله احساس می کنیم که شریکان واقعی و عملی این مقاومت هستیم و در جهاد و برادری و اهدف و آرزوهایمان و در درد و رنج و جانفشانیها و در سرنوشت مشارکت داریم زیرا پیروزی آنها پیروزی همه ماست و شکست آنها شکست همه ماست. ما در حزب الله تحولات جنگ را به دقت زیر نظر داریم و آنها را دقیقا بررسی و پیگیری می کنیم. از همین تریبون به برادرانمان در غزه می گویم که ما همراه و در کنار شماییم و مطمئن هستیم که ثابت قدم می مانید و پیروز خواهید بود. ما در این مسیر به آنچه بر خودمان واجب می دانیم عمل خواهیم کرد. و به خانه عنکبوت و صهیونیستها می گویم که شما در غزه در باتلاق شکست وارد شده اید و بیش از آن در این شکست وارد نشوید و خود را به سقوط و خودکشی نیندازید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۳۳
غیر قابل انتشار: ۱۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
42
79
خدا خیرت بدهد
شيعه ايراني متنفر از تفرقه افكني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
24
50
برادران اهل تسنن ما در عراق ؛ نه بيعت ميكنند با داعش و نه به استقبال مرگ ميروند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
13
63
خدايا خارج كن ما را از تاريكي هاي ناداني .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
7
68
عراق ؛ متعلق است به عراقي ها .
پاسخ ها
فاطمه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
یعنی چی؟؟؟ همین الانش هم خطر کشور ما رو تهدید میکنه.مگه میشه نسبت به کشور همسایه بی تفاوت بود؟؟؟
متعجب از بعضيا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
14
49
اهل تسنن عراق در برابر داعش نه بيعت ميكند و نه مي ميرد .
اهل تسنن عراق در برابر داعش مي ايستد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
77
38
مردخدا ،مرد مرد،شیعه امیرالمومنین،یار واقعی امام زمان عج الله،دردوبلات بخوره تو سر هرچی نوکر کدخداست که افتخارشون لبخند شیطان بزرگ بهشونه وتنها هنرشون خیانت به خون شهدا با بستن با کدخدا.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
موضوع بستن با کدخدا نیست موضوع بقاء و حیات کشور است در شرایطی که از هر سو در معرض تهاجم نظامی و اقتصادی هستیم عقلانیت ایجاب می کند که با تعامل و اخذ تصمیمات درست کشور را از مهلکه نجات بدهیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
52
31
سید خدا حفظت کنه یک کاری بکن باید شمام حمله کنین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
43
52
درود بر صدای بیدار اسلام
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
46
53
درود بر تو سید عزیز

سخنانت منطقی است، احسنت
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
47
57
زنده باد سید حسن نصرالله فرزند خلف زهرای مرضیه
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
31
43
خدا حافظ و پشثیبان همه مجاهدان اسلام باشد.انشااله.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
43
39
درود خدا بر شیر مرد خاورمیانه فرزند صالح زهرا(س) که خواب حرامیان اسرائیلی را برایشان آشفته کرده است . امام زمان نگهدارت سید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
40
44
اقتدارشان ادم را به نوعی یاد آقای خمینی می اندازد
کمال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
36
43
درود بر سید حسن.
دانشجو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
32
23
مسئله فلسطین تا پیروزی ملت فلسطین و آرمان های مسلمانان هیچگاه برای ایران موضوع فرعی نخواهد بود که با تغییر دولت ها و اختلافات سیاسی در داخل وخارج دستخوش غفلت قرار گیرد!! حتی رویکرد ما در برابر لغزش های دولت و احزاب و گروهای داخل سرزمین فلسطین و اختلافات آنها نیز با تساهل و چشم پوشی است و بر حجم حمایت ما از ملت مظلوم فلسطین نخواهد کاست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
23
33
وَمَنْ يتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ(المائدة/56)
و کساني که ولايت خدا و پيامبر او و افراد باايمان را بپذيرند، پيروزند؛ (زيرا) حزب و جمعيت خدا پيروز است.
اصلاح طلب
|
FRANCE
|
۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
29
36
تمام مشکل از بی کفایتی سازمان ملل است!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
32
33
احسنت
سید موسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
29
27
درود خدا ورسول خدا بر همه سربازان و مجاهدان فی سبیل الله از صدر اسلام تا کنون و درود و سلام بر فرزند رشید پیامبر سید حسن نصرالله و ننگ ونفرت بر ابوجهل ها و ابو لهب ها و منافقین کوردل و صهیونیست و داعشیهای تکفیری کوردل و به امید پیروزی حق بر باطل و تعجیل در فرج منجی موعود
همایون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
29
28
مقاومت و اتحاد بهترین گزینه در مقابل اسرائیل است خدا وند به سید حسن و رزمندگان نصرت دهد.
محسن
|
-
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
44
35
به امام حسین خلیلی می خوامت سید
فاطمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
27
26
در قرآن خداوند مثال های زیادی فرمودند که سپاه حق با نیروی کم با توکل و اتکا به خدا پیروز شدند.
نظرات بینندگان