arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۱ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۳

توئیت های حمید ابوطالبی درباره روز جهانی قدس و رئیس جمهوری عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری در صفحه شخصی خود در توئیتر با تبریک انتخاب رئیس جمهوری عراق نوشت: او کاری بس طاقت فرسا در برابر خود دارد والبته تجارب مبارزاتی ودانش وی این امکان را به طور کامل فراهم آورده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر حمید ابوطالبی در صحفه توئیتر نوشته است : دیروز رییس جمهوری عراق انتخاب شد وسوگند یاد کرد؛ به ایشان صمیمانه تبریک می گوییم، اما درشرائط فعلی معنای این سوگند چیست؟

نماینده معرفی شده از سوی کشورمان برای سازمان ملل در ادامه به تشریح این سوگند پرداخته و نوشته است رئیس جمهور عراق سوگند یاد کرد تا:

1- ازوحدت مردم و یکپارچگی عراق دربرابر تهدیدات و تجزیه دفاع کند؛ چه این خطرات از سوی برخی اکراد باشد وچه از طرف بعضی سنیان و داعشی ها.

2- از قانون اساسی عراق دفاع کند؛ چه برخی اصول آن از سوی برخی اکراد پایان یافته تلقی شده باشد، وچه بعضی سنیان خواهان تغییرات اساسی درآن باشند.

3- امنیت، ثبات، آرامش ورفاه مردم عراق را فراهم نماید؛ چه از سوی برخی اکراد در کرکوک تهدید شود وچه ازطرف داعش درموصل وشهرها ومکان های دیگرباشد.

4- ازاقوام ومذاهب وادیان دفاع نماید؛ چه مسیحیانی باشند که درموصل به آنها ظلم شده است وچه شیعیان تلعفر ویا سنیان تکریت وقبایل واقوام ترکمن و...

ابوطالبی در ادامه به پیام تبریک دکترروحانی به رئیس جمهوری عراق اشاره کرده و می نویسد: درپیام روحانی آمده است مبارزه باتروریسم؛ تداوم توسعه سیاسی و مردم سالاری؛ کمک به ثبات،امنیت،پیشرفت مردم؛عراقِ متحد و باثبات با حضورو مشارکت اقوام ومذاهب.

او سپس می نویسد: معنای این پیام وآن سوگنداین است که رئیس جمهوری عراق کاری بس طاقت فرسا دربرابرخود دارد والبته تجارب مبارزاتی و دانش وی این امکان را به طورکامل فراهم آورده است.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در ادامه این توئیت خود با توجه به حضور حماسی ملت ایران در روز جهانی قدس نوشته است : درود برملت مسلمانی که در گرمای سوزان سراسرسرزمین ایران، داغی خون سرخ مظلومان غزه را درمقاومت بی مثلشان در برابرجنایات جنگی صهیونیسم غاصب فریاد کردند.
نظرات بینندگان