arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۱ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۳

روحانی: با آثار فرهنگی و هنری به دنیا ثابت کنیم که ایرانیان ملت صلح هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهوری در جمع اهالی فرهنگ و هنر گفت: شما فرهنگ دوستان با بهترین ادبیات و بازیباترین اشعار، ساخت بهترین فیلم ها، مجسمه ها و تابلو ها به همه دنیا بگویید که این ملت ملت صلح، دوستی و برادری است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه امروز جمعه در مراسم دیدار برگزیدگان عرصه فرهنگو هنر که در یکی از سالن های مجاور سالن اجلاس سران برگزار شد،افزود: در آغاز بسیار خوشحالم بعد از حدود شش ماه باز فرصتی پیش آمد تا در خدمت اصحاب فرهنگ و هنر، آن هم در روز 27 ماه مبارک رمضان که به قولی ممکن است روز قدر باشد، حضور یابم.

وی ادامه داد: از ملت بزرگ ایران به خاطر حضور شکوهمندشان در راهپیمایی روز قدس تشکر و سپاسگزاری می کنم؛ ما شاهد درد و رنج فراوان بر ملت مظلوم آواره شده از وطن، و زیر مخرب ترین بمب ها و سلاح های مدرن هستیم مردمی که کمترین امکانات مادی و البته بزرگترین امکانات معنوی برخوردارند.

روحانی اضافه کرد: آنچه حادثه غزه به ما می آموزد آن است که همه باید متحد شویم؛ دنیای اسلام و ما مردم ایران اگر می خواهیم به آرزوهایمان برسیم باید همه دست به دست هم دهیم.



**ایران سرزمین فرهنگ و هنر

رییس جمهوری اظهار کرد: خرسندم که هیچوقت ما را به عنوان کشور نفت یا کشوری که دو هزار کیلومتر ساحل جنوبی دارد، نشناختند و نه به عنوان کشوری که سازنده سلاح های مدرن است بلکه همواره کشور ایران را به عنوان کشور فرهنگ، علم، بوعلی سیناها، ذکری رازی ها، حافظ ها و فردوسی ها شناختند و این افتخاری برای ما است.

وی ادامه داد: ما می خواهیم اصحاب فرهنگ این پرچم افتخار را همواره در اهتزاز داشته باشند و همه جهان، ما را به عنوان ملت فرهنگ دوست بشناسند و بتوانیم بزداییم آن گرد و غباری را که به ناروا در سال های گذشته بر چهره ملت ایران پاشیدند و ما را به عنوان اهل جنگ و خشونت معرفی کردند.

روحانی گفت: ملت ایران ملتی است که همیشه ضد خشونت و ضد افراط بوده است؛ اگر هم گوشه ای فردی، جمعی و یا گروه کوچکی راه دیگری می پیماید شما فرهنگ دوستان با زیباترین شعرها، ساخت بهترین فیلم ها، مجسمه ها، تابلو ها به همه دنیا بگویید که این ملت، ملت صلح، دوستی و برادری است.

**دعوای صاحبان قدرت و صاحبان فرهنگ و هنر

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که یک تیتر را در صحبت های خودم مطرح می کنم و بعد در فرصتی مناسب آن را باز خواهیم کرد. خیلی وقت ها بین قدرت و فرهنگ و هنر تنازع و رقابت بوده است؛ اینها می خواهند دل ها را بربایند و آنها می خواستند همه ملت قدرت آنها را به خوبی لمس کنند که این اشکال بزرگی است.

رییس جمهوری اضافه کرد: دعوای زورمندان صاحب قدرت با صاحبان فرهنگ و هنر مشکل بزرگی است.

روحانی یادآور شد: نه صاحبان قدرت خود را بالاتر از جامعه بدانند و نه اصحاب فرهنگ و هنر خودشان را بالاتر از جامعه و تنها تاثیرگذار جامعه بدانند.

وی افزود: بیایید هردوی ما پشت سر جامعه باشیم و همه با زبان و با عمل به ملت بزرگمان بگوییم که صاحبان قدرت و صاحبان فرهنگ و هنر هر دو خادمان شما هستند.

روحانی در پایان سخنان خود افزود: امیدوارم دست به دست هم دهیم و به ملت کمک کنیم و همه از راه های دشوار و صعب با اراده قوی و محکم عبور کنیم.

رییس جمهوری در این مراسم ضمن پذیرفتن هدیه هومن سیدی، با یادداشتی سیمرغ بلورین وی را بصورت امانت به این فیلمساز تحویل داد.

هومن سیدی یازیگر و فیلمساز پیشتر در جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین خود در بخش نگاه نو را به رییس جمهوری تقدیم کرده بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان