arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۳

جان کری از وجود اختلافاتی با تل اویو بر سر توافقنامه آتش بس خبر داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 جان کری وزیر امورخارجه امریکا روز جمعه گفت : هنوز اختلافاتی بر سر واژگان توافقنامه آتش بس در غزه وجود دارد و در عین حال وی خواستار برقراری یک آتش بس هفت روزه به مناسبت عید فطر در هفته آینده شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره ، کری در یک کنفرانس خبری در پایتخت مصر افزود: ما می کوشیم به سمت یک صلح کوتاه هفت روزه حرکت کنیم . یک اتش بس هفت روزه بشردوستانه به پاس عید فطر تا بتوانیم در تلاش برای کار روی یک آتش بس با دوام ، پایدار و بلندمدت افراد را دور هم جمع کنیم . ˈ

بان کی -مون دبیر کل سازمان ملل و ˈ سامی شکری ˈ وزیر امورخارجه مصر نیز که در کنفرانس خبری در کنار کری ایستاده بودند از درخواست توقف درگیریها به مناسبت عید حمایت کردند.

بان گفت : این توقف می تواند یک توقف قابل تمدید 12 ساعته باشد.

یک مقام امریکا بعدا اظهار کرد : بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به کری گفته است که اسرائیل از ساعت هفت صبح شنبه به وقت محلی یک آتش بس 12 ساعته را شروع خواهد کرد.

دولت اسرائیل هنوز در مورد این گزارش اظهار نظری نکرده است .

این مقام که به شرط عدم افشای هویت خود با خبرنگاران صحبت می کرد، در پاسخ به سوالی در مورد بیانات کری مبنی بر تمایل اسرائیل برای یک توقف 12 ساعته در درگیریها به نشانه حسن نیت این اظهار نظر را کرد.

کری همچنین گفت : ˈ پیشرفت جدی ˈ در مورد ترک مخاصمه حاصل شده ولی هنوز کار بیشتری باید انجام شود.

وی اظهار داشت :ˈ اسرائیل لحن پیش نویس توافقنامه آتش بس را تا حدی نپذیرفته ولی هنوز ˈ هیچ پیشنهاد رسمی یا نهایی یا پیشنهاد آماده رای گیری به اسرائیل ارایه نشده است .

کری گفت :ˈ هنوز باید روی واژگان توافقنامه کار کنیم ولی ما اطمینان داریم که یک چارچوب اساسی وجود دارد که در نهایت می تواند کار ساز شود. ˈ
نظرات بینندگان