arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۳

آتش سوزی جنگل های آسارا به طور کامل اطفا شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیر کل محیط زیست استان البرز گفت: آتش سوزی جنگل های این استان در بخش آسارا نزدیک ˈ ری زمین ˈ که ظهر روز گذشته ( جمعه ) آغاز شده بود، به طور کامل اطفا شد.
 

حسین محمدی روز شنبه در گفت و گو با  ایرنا اظهار کرد: این آتش سوزی با تلاش نیروهای محیط زیست، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، هلال احمر، بخشداری و نیروهای بسیجی استان به طور کامل کنترل و اطفا شد.

وی افزود: به علت خشک بودن منطقه ، شدت آتش سوزی زیاد بود از این رو کنترل آن به سختی انجام شد، آتش سوزی بعد از سه بار اطفا دوباره شعله ور شد اما در نهایت بعد از تلاش بی وقفه نیروهای حاضر در محل آتش سوزی به طور کامل کنترل و خاموش شد.

محمدی ادامه داد: این منطقه دارای درختان اُرس است که از لحاظ طبیعی به راحتی شعله ور می شوند از این رو به علت ماهیت طبیعی درختان و خشک بودن علف های منطقه مهار آتش به سختی انجام شد.

وی گفت: منطقه ای که دچار آتش سوزی شد دراختیار موسسه تحقیقات سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری قرار دارد و درختان اُرس موجود در آن به صورت دست کاشت هستند، وسعت این منطقه 200 هکتار است که برآوردهای اولیه نشان می دهد 20 هکتار از آن در آتش سوخته است.

مدیر کل محیط زیست استان البرز افزود: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در حال برآورد خسارات و تعداد درختانی است که از بین رفتن رفته اند.

محمدی اظهار کرد: به علت شیب زیاد منطقه آتش سوزی و صعب العبور بودن آن سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر یک فروند بالگرد امدادی را به منظور اطفاء حریق به منطقه اعزام کرده بود که سهم زیادی در اطفای حریق دارد.

ظهر روز گذشته ( جمعه ) 20 هکتار از جنگل های بخش آسارا در استان البرز در آتش سوخت، این منطقه یک منطقه حفاظت شده و دارای جنگل دست کاشت است که در اختیار موسسه تحقیقات سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری قرار دارد.

بنابر اظهارات شاهدان عینی حوالی ظهر جمعه افرادی برای تفریح وارد این منطقه شدند که اقدام به روشن کردن آتش کردند اما به دلیل وزش باد و خشک بودن منطقه آتش گسترش یافت و این افراد اقدام به ترک منطقه کردند.
نظرات بینندگان