arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۷۳۵
تعداد نظرات: ۶۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۳

پاسخ تند مطهری به پاسخ تند حمید روحانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
داستان جوابیه های علی مطهری و حمید روحانی به یکدیگر ادامه دارد: جوابیه هایی که قدم به قدم لحن شان تندتر می شود.

حالاعلی مطهری است که در پاسخ نامه چند روز پیش حمید روحانی در آمده و در نوشته یی که برای روزنامه اعتماد ارسال کرده، نوشته که مسائل مطرح شده توسط او در حضور مقام معظم رهبری از نقاط ضعف جامعه در حوزه فرهنگ عمومی بوده و گمانه زنی کرده که نگرانی حمید روحانی از طرح چنین مسائلی «به دلیل مسوولیتی است که در این خصوص به عنوان فردی در کسوت روحانیت بر عهده داشته و به نوبه خود انجام نداده است».

داستان جدال مطهری و روحانی از جلسه چند هفته پیش مقام معظم رهبری با خانواده برخی از شهدا شروع شد: جایی که علی مطهری با طرح مساله حصر و همین طور نوع برخورد با موتورسواران از رهبری برای حل این موضوعات درخواست هایی را انجام داد. بعد از این بود که حمید روحانی با انتقاد از مطهری مدعی شد که رهبری در آن جلسه عنوان کرده اند که موضوع موتورسواران و بی نظمی آنها ربطی به ایشان و دفتر ایشان ندارد.

مطهری هم سپس این موضوع را تکذیب کرد و کار اختلافات بین آن دو بالاگرفت. تا آنجا که هم علی مطهری و هم حمید روحانی می گویند که پس از آن جلسه جمع حاضر به خاطر موضع گیری آنها، صورت شان را غرق بوسه کرده اند.

حمید روحانی طرح مساله حصر را در حضور مقام معظم رهبری یک اقدام غیرضروری و بی دلیل دانسته و اکنون علی مطهری در جوابیه اخیر خود به حمید روحانی این سوال را مطرح کرده است که «چرا اینقدر از مطرح شدن موضوع حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی وحشت دارید و از آن فرار می کنید»؟

جناب آقای سید حمید روحانی در مقاله یی که در روزنامه اعتماد، شماره چهارشنبه 1/5/93 منتشر کرده اند اینجانب را مورد الطاف ویژه خود قرار داده اند تا آنجا که با تشبیه تلویحی این بنده به الاغ، باعث ارتقای رتبه اینجانب در کمالات وجودی و شاید توهین به الاغ شده اند. روشن است که ریشه این اظهار لطف ها همانا مطرح شدن مساله کمبود انضباط اجتماعی در کشور ما و مساله ادامه حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی در حضور مقام رهبری توسط اینجانب است که حمیدخان را سخت دچار به هم ریختگی روحی کرده است.

وی می گوید آیا مساله یی مهم تر و ضروری تر از این دو مساله نبود که در حضور رهبر انقلاب مطرح شود؟ می گویم خیر، مساله یی مهم تر و ضروری تر نبود و لااقل این دو مساله جزو مسائل اساسی کشور و انقلاب است. از ایشان می پرسم اولاچرا اینقدر از مطرح شدن نقاط ضعف جامعه در حوزه فرهنگ عمومی که متاسفانه در مقایسه با سایر ملل در رتبه های آخر قرار داریم نگران می شوید؟

شاید به دلیل مسوولیتی است که در این خصوص به عنوان فردی در کسوت روحانیت برعهده داشته اید و به نوبه خود انجام نداده اید.

در ارتباط با سخن یکی از مسوولان درباره مانع موجود در مسیر سامان یافتن وضعیت موتورسواران گفته اید «یک انسان با خرد، فهیم و متعهد، بدون تحقیق و پرس وجو خبری را نمی پذیرد و باور نمی کند». عجبا وقتی یک خبر از نظر شخصیت و وثوق گوینده و قرائن موجود افاده یقین می کند، چه نیازی به تحقیق و پرس و جو است؟ درباره خبری باید تحقیق کرد که مفید ظن است.

ثانیا چرا اینقدر از مطرح شدن موضوع حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی وحشت دارید و از آن فرار می کنید؟ آیا جز این است که از بررسی و تحقیق درباره فتنه سال 88 چه در قالب محاکمه علنی آقایان موسوی، کروبی و احمدی نژاد و چه به صورت دیگر، به شدت هراس دارید و می ترسید که بسیاری از حقایق برای مردم آشکار شود و زحمات چند ساله شما و دوستان تان در کتمان و قلب حقایق بر باد رود؟

ایشان می گوید: «آیا از دید او (مطهری) در میان مردم ایران، دیگر کسی یا کسانی نیستند که استحقاق دفاع داشته باشند؟ آیا همه مردم ایران به حق و حقوق شان رسیده اند و تنها آقایان کروبی و موسوی هستند که در برزخ بلاتکلیفی بسر می برند؟»

عرض می کنم بله، کسان دیگری نیز هستند که استحقاق دفاع دارند. بسیاری از زندانیان سیاسی داریم که جرم آنها صرفا انتقاد است ولی چون برخی دوستان شما انتقاد را مساوی با خروج از نظام می دانند و اعتراض مدنی را به رسمیت نمی شناسند آنها را مستحق حبس دانسته اند و برخی از آنها صرفا به جرم انتقاد، سال ها از زندگی عقب مانده اند و خانواده هایشان رو به فروپاشی نهاده است.

خبرنگاری داریم که به جرم پیگیری حادثه بند 350 زندان اوین در بازداشت طولانی مدت است. بله، اینها هم استحقاق دفاع دارند، هرچند امثال شما برای این گونه افراد اساسا حقوقی قائل نیستید.

آقای سید حمید روحانی گفته اند «حاضران آن جلسه پس از سخنان انتقادآمیز من و پایان دیدار، شتابان به سوی من شتافتند و صورتم را غرق بوسه کردند و تشکر قلبی خود را از سخنانم اظهار داشتند.»

از قضا عین همین اتفاق برای اینجانب پس از آن جلسه افتاد، چه در همان جا و چه بعدا به صورت پیامک، با این تفاوت که صورتم را غرق بوسه نکردند چون جذابیت جناب عالی را نداشت، برخی هم نامحرم بودند. اسامی آنها را نمی گویم چون ممکن است در حبس و حصر دوستان شما واقع شوند.

مطلب دیگر اینکه وی به مصداق «ترک عادت موجب مرض است» بار دیگر به تملق و چاپلوسی پرداخته و می گوید (نقل به مضمون) که «اساسا نیازی نیست در حضور مقام رهبری درباره لزوم توجه به انضباط اجتماعی و مانند آن سخن گفت زیرا ایشان به همه مسائل اشراف دارند». در این صورت معلوم نیست حمیدخان روحانی این سخن امام علی علیه السلام را که می گوید از من در خفا و آشکار انتقاد کنید، چگونه تفسیر و توجیه می کند.

ایشان در مقاله خود چند صفت به اینجانب نسبت داده است. اول بیگانگی از مردم. همه می دانند که اینجانب با اقشار مختلف مردم تهران اعم از شمال و جنوب و شرق و غرب آن در ارتباط مستقیم هستم و هیچ حاجب و مانعی در کار نیست به طوری که گاهی موجب تعجب افراد می شود. وی می گوید «آقای علی مطهری از ناهنجاری ها و گرفتاری های گوناگون اقتصادی، معضل بیکاری، رنج تورم و گرانی که به علت سوء مدیریت و بی تدبیری برخی از مسوولان و دولتمردان گریبانگیر مردم شده است آگاهی ندارد».

خوشحالم که بالاخره جناب آقای سید حمید روحانی پس از سکوت مرگبار هشت ساله در زمان دولت های نهم و دهم اکنون از لاک خود خارج شده و به اظهارنظر در این مسائل می پردازد. هم سکوت او در آن هشت سال و هم جوش و خروش های اخیر او برای خدا و از روی خلوص نیت نیست.

در آن هشت سال ایشان و دوستانش با وجود اعتقاد به اینکه آقای احمدی نژاد مناسب برای ریاست جمهوری نیست، فقط با این منطق که او آدم جسوری است و خوب می تواند هاشمی را از صحنه خارج کند چشم خود را بر همه قانون شکنی ها و خیانت ها بستند و امروز که منتقدان آن دولت قدرت را به دست گرفته اند حمیدخان روحانی وارد صحنه شده و از نابسامانی ها و سوءمدیریت و بی تدبیری برخی مسوولان و دولتمردان سخن می گوید: سخنی که بعید است کسی آن را از روی خیرخواهی و برای اصلاح امور تلقی کند بلکه این نیز ادامه همان کینه ورزی ها با انقلابیون اولیه و راستین مانند آقایان هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری و همه دلسوزان عاقل و معتدل انقلاب است.

نسبت دومی که به اینجانب داده اند وابستگی باندی است. احتمالا یا معنی وابستگی را نمی دانند یا معنی باند را، چون دوست و دشمن و مخالف و موافق من بر این مطلب اتفاق نظر دارند که اینجانب وابستگی گروهی و باندی ندارم و مستقل هستم.

صفت سومی که به این بنده نسبت داده اند فقر علمی و فرهنگی است. این مطلب یک امر نسبی است. بدیهی است که اینجانب نسبت به فردی مانند آیت الله مطهری فقر علمی و فرهنگی دارم اما نسبت به فردی مانند آقای سید حمید روحانی، دیگران باید نظر بدهند.

صفت چهارم فقدان معنویت است. مقصودشان این است که به طور مطلق معنویتی در اینجانب نیست و الامی فرمودند کمبود معنویت. حال سوال این است: موجودی که اساسا هیچ معنویتی در او نیست آیا می تواند انسان باشد؟ از اینجا می توان فهمید اینکه جناب آقای سید حمید روحانی اینجانب را به الاغ تشبیه کرده اند درست است.

البته من این امر را به قول فلاسفه، لابشرط در نظر می گیرم، یعنی می گویم لابد مقصود ایشان این است که کمالات وجودی الاغ در این بنده هست خواه کمالات دیگری هم باشد و خواه نباشد، نه اینکه فقط کمالات الاغ را دارا باشم و لاغیر. در این صورت این تشبیه توهین نیست.

البته معنویتی که در مقاله جناب آقای سیدحمید روحانی در قالب توهین ها و نسبت های ناروا ظهور و بروز دارد چیزی نیست که به آسانی کسی بتواند به آن دست یابد. قطعا ایشان در قیاس با خود، اینجانب را فاقد معنویت دانسته اند و من به خوبی به این سخن مولوی توجه دارم که «کار پاکان را قیاس از خود مگیر». به هرحال از خدای متعال توفیق نیل به این معنویت را خواستارم! معنویتی که باعث شده است ایشان در یک مقاله این همه صفت نیک به طرف مقابل نسبت دهد: بی مسوولیت، یاوه گو، دروغ پرداز، هوچی باز و سرانجام الاغ!

آقای سید حمید روحانی در پایان مقاله خود با ذکر این سخن من که «نحوه رفتار با امام و پیشوا را باید در نحوه رفتار شهید آیت لله مطهری با امام خمینی جست وجو کرد» می گوید «باید دانست آنچه از شهید مطهری در دست است و در سیره ایشان آشکار است پیروی از ولایت و تعبد نسبت به امام است.»

اگر مقصود از «تعبد» تعطیل عقل باشد قطعا این حرف درست نیست. شاهد آن، موارد متعددی است که شهید مطهری در نظرات امام(ره) تاثیر داشته و گاهی نظر ایشان را تغییر داده است و حتی زمانی که عده یی از اطرافیان امام در پاریس در آستانه ورود ایشان به تهران می گفتند که امام قبول کرده است که مادر رضایی ها (از مجاهدین خلق) پیام خانواده های شهدای نهضت اسلامی را در بهشت زهرا در حضور امام بخواند، شهید مطهری برای امام پیغام فرستاد که اگر شما این موضوع را قبول کرده اید از این ساعت من همراه شما نیستم.

چند دقیقه بعد، از طرف امام خمینی به ستاد استقبال از امام که شهید مطهری ریاست آن را به عهده داشت پیغام رسید که امام فرمودند آنچه آقای مطهری می گوید همان را عمل کنید. آقایان ناطق نوری، کروبی و مرحوم عسکراولادی شاهد این ماجرا بوده و آن را نقل کرده اند.

آقای سید حمید روحانی می گوید: «اگر امروز نیز شهید مطهری در قید حیات بود بی تردید یکی از پیروان راستین مقام رهبری بود و افتخار همراهی با ایشان را داشت.»

این جمله نشان می دهد که ایشان شناخت درستی از شهید مطهری ندارد. قطع نظر از کمالات علمی و معنوی این دو بزرگوار، شهید مطهری 20 سال از مقام معظم رهبری بزرگ تر بود و رهبر انقلاب فرموده اند «من خودم را شاگرد آقای مطهری می دانم» (کتاب استاد در کلام رهبر) و در دیدار با خانواده آیت الله مطهری در اولین سال رهبری خود دو بار فرمودند «اگر آقای مطهری زنده بودند قطعا الان رهبر بودند».

جناب آقای سید حمید روحانی در پایان جوابیه خود به عنوان حسن ختام فرموده اند: اگر شهید مطهری در قید حیات بود لقمان گونه به فرزند خویش توصیه می کرد در مشی خود میانه روی را در پیش گیر، صدایت را بلند نکن که ناخوشایندترین صداها صدای الاغ است (آیه قرآن).

و من می گویم: اگر شهید مطهری زنده بود جناب حمیدخان روحانی را توصیه به تقوا و دوری از تعصب و نیز رعایت انصاف در قضاوت ها از جمله قضاوت درباره حوادث سال 88 و دفاع از مظلومان و حقوق ملت و از همه مهم تر توصیه به ادب می کرد که «بی ادب محروم ماند از لطف حق» و از من بابت مبارزه با رخنه فرصت طلبان و متملقان و چاپلوسان در انقلاب اسلامی، تشکر می کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۲۲۶
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
881
74
بابا بیخیال صلوات بفرستید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
خودشان که هیچ ملتم سرکار گذاشتن دست بکشید از این کارا
مهران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
موافقم جناب آقای مطهری با تبعیت از پدر بزرگوارشان سعه صدر به خزج دهند ارزش نداره اوقات ماه مبارک رمضان صرف این مسایل بشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
بیخیال؟؟؟؟؟
یعنی نماینده‌ی مردم بیخیال بشه که حق مردمش رو بگیره؟؟؟؟
خب یه آدمی مثل تو حقشه که اینطوری زندگی کنه. توی این وضع اقتصاد و اجتماع و فرهنگ و...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
43
1364
درود بر شرفت مطهری عزیز
پاسخ ها
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
پاسخگوئی خوب است به این شرط که طرف مقابل خود را به خواب نزده باشد!!!!!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
9
96
رود بر مطهری...........
نیکان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
26
1118
درود بر مطهری ، بخاطر مبارزه صریح و بی تعارف با تملق و چاپلوسی و رخنه گری فرصت طلبان . بیهوده نبوده است که بزرگان گفته اند اجازه ندهید کسی چاپلوسی شمارا بکند و حتی تندتر از آن گفته اند که "به دهان چاپلوس خاک بپاشید ."
ورزنه اي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
26
950
درود بر علي مطهري درود
نادر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
29
818
درود خدا بر شما فرزند استاد که نماینده فکر ایشان در جامعه امروز هستی بدان از دیدگاه ملت مدیریت مردمداری
عدم وابستگی باندی وشاخص بودن در علم صفات برجسته شماست برای احقاق حق محرومان توکل به خدا کنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
7
103
خداوند شما رااز جمیع بلایا وچشم بد حسودان حفظ کند. الحق که پسر خلف همان پدر دانشمند هستی.بدان که امید ما بعد از خداوند بشماوامثال شماست .
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
8
101
فرزند خلف که میگن، علی آقا مطهریه
کیارش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
6
80
اقای مطهری انسانی آزاده هستید.شیر مادرتان حلالتان باد.هرچند در زمینه فرهنگ ازای شما را نمیپسندم اما بزرگ منشی وآزادگی تان را تحسین میکنم.پایدار وسلامت باشید
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
4
71
سلام.با درود محضر شریف اقای مطهری فرزند خلف پدر بعنوان یک اصلاح طلب عرض میکنم جواب شما با ان اقا جامع و مانع بود و خواهشمندم دیگر جواب بیانیه های سخیف بعدی ایشان را ندهند که اصلا ان اقا در این حد نیست که شما وقت شریفتان را برای ایشان تلف نمایید. خداوند بر شمار اصولگرایانی چون شما بیفزاید انشاا....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
4
68
درود بر خودت و پدر بزرگوارت.
بهداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
4
60
درود و سلام خدا بر فرزند رشید استاد شهید مطهری
ناشناس
|
CANADA
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
2
53
من فکر می کنم آقای مطهری نباید دهان به دهان این افراد بشود. به نظرم الان هم که شروع به پاسخگویی کرده است اشتباه است زیرا حمید روحانی در جقیقت خواسته بجث را به حیطه مسایل شخصی بکشد و ایشان هم در این دام گرفتار شده است. آقای مطهری عزیز سعی کنید بحث به همان محور اصلی یعنی لزوم گفتن واقعیات جامعه کشانده شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
2
50
آفرين برشما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
2
52
احسنت
واقعا خون شهید مطهری دررگهای شما جاریست.
خداوند رحمت کند شهیدمطهری را
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
6
41
فقط باید گفت...احسنت...حقی که خون شهید معلم در رگهای شماست دکتر علی جان مطهری....
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
0
54
بدون شک آقای مطهری یکی از سالمترین وشجاعترین نمایندگان در این سالهای اخیر بوده است
محمد
|
MALAYSIA
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
2
54
در این وانفسای کمتود مرد در مجلس وجود مطهری غنیمت است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
1
39
تلخي نامه ي بي ادبانه روحاني به قران قسم هنوز تو ذائقمه
خيلي زشت بود...
محمد حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
2
63
مضحک ترین حرف این بود که مطهری را متهم به بیگانگی از مردم کرده است...... مخالف و موافق می دانند علی مطهری تنها نماینده ی مردم است و با کسی هم تعارف ندارد.
سیاست مدار یعنی مطهری که با خلوص و بدون تعارف حرفش را می زند.
نور به قبر پدر بزرگوارتان ببارد.
یا حق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
2
47
خدا خیرت بده دکتر علی مطهری که جز حرف حق چیز دیگری نمی گویی ، بعضی ها فعلا منافعشا ن بخطر افتاده است.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
1
44
انصافا جوابیه این دو نفر را باهم مقایسه کنید. آیا لحن مودبانه و منطقی دکتر مطهری با وجود لحن سرشار از عصبانیت بی منطقی و لبریز از توهین روحانی برابر است.مرحبا بر مطهری که میدانند همیشه لحن محترمانه حتی بر کسی چون حمید روحانی برازنده فردی چون علی مطهری است. یاشاسین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
1
38
درود بر فرزند خلف ، شیر مادر حلالت باشد
اینقدر زیبا بود که دوبار خوانده شد:)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
1
38
اقای مطهری لطفا همیشه مثل الان نماینده مردم بمان که به امثال شما که خیلی هم کم هستند مردم واقعا احتیاج دارند. موفق باشی
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
0
36
اقای مطهری ای کاش بد خواهان و کج اندیشان می دانستند شما چقدر در قلب مردم جا دارید
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
10
439
درود بر مطهری...ما نماینده ی اینجوری میخوایم
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
5
377
من اگر اصولگرا بودم آرزو می کردم ، اصولگراها هم مثل اصلاح طلبان افراد مودب و عاقل و مسلط خود را برای دعواهای مطبوعاتی بفرستند تا آبروی ما حفظ شود شما مقایسه کنید آقای مطهری ، زیباکلام ، پزشکیان را با آقای شجونی ، جوانفکر ، حمید روحانی و آقای ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
13
322
كسي كه با پسر مطهري كلكل كلامي كنه قطعا فاقد عقله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
10
291
سخن حقی که از رهان فرزند شهید مطهری بیرون میآید قطعا جواب ندارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
4
282
دمت گرم علی آقا ! یکم آدم دلش سبک میشه یکی جواب امثال حمید آقا را میده . خدائی بعضی ها خودشون رو ارزون که نه ، به پوست پیاز میفروشن . این جناب حمید آقا رو من سالها است حرفاشو تو تلویزیون گوش میدم . یک تفسیر های فضائی از تاریخ میکنه که حرص آدم درمیاد .
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
6
274
علی مطهری خیلی باصفا هستی دمت گرم خدا رحمت کند پدرت راوحفظ کند مادرت را بااین فرزنذش
سام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
3
243
درود برتو ای مرد آزاده.
با آنکه من با شما در مسایل حجاب و فرهنگ و هنری که تعریف می کنید مخالفم اما از اینکه در مقابل چابلوس ها با قاطعیت و بدون واهمه حرف خود را بیان می کنید لذت می برم.شما تننها کسی هستی که در مجلس حرف مردم را زده و مورد قبول هر کسی
-اصلاح طلب و اصولگرا- هستی .در انتخابات مجلس آینده شما تنها کسی در مجلس کنونی هستی که بدان به خاطر شرافت و صریح بودن سخنان رای خواهم داد.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
6
243
خدا علی مطهری رو واسه انقلاب حفظ کنه.مرد بزرگیه
مستمند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
3
232
جناب آقای مطهری ، مردم ایران شما را بدلیل شجاعت و صراحت بیان می‌ستایند و مردم تهران بداشتن نماینده‌ای چنین ، افتخار می‌کنند ، مطمئن باشید هر چه حجم انتقاد و هجمه افرادی نظیر آقای حمید روحانی به شما بیشتر شود ، بهمان نسبت بر محبوبیت و مقبولیت‌تان در افکار عمومی مردمی که همواره دغدغه تضییع حقوقشان را دارید ، افزوده خواهد شد .
احمد رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
3
158
قضاوت با مردم!!!!!!!!!!
niko
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
7
182
امام مظهر رهبر واقعی امت بودند.چرا؟به این دلیل که انتقادات رو هر چند با نظرشون مخالف بود ولی پذیرفتند بدلیل شناخت از استاد مطهری .علی آقای مطهری با اینکه بنده حقیر با بعضی از حرفهای شما مخالف هستم ولی جنابعالی به خاطر دفاع از حق و دفاع از مظلومین نماد یک آزادی خواه هستید.حلال باد شیری مادر بر شما.
vahid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
138
15
نتیجه؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
7
156
درود بر شهید مطهری و فرزند پاک و جسور و حق طلب اقا علی مطهری امام زمان رو خوشحال کردی.یا علی.
شریف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
7
151
زنده باشی فرزند خلف شهید مطهری درود بر روح پدر بزرگوارت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
6
141
زنده باشی مدرس زمان، فرزند خلف شهید مطهری
sajjad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
3
155
ایول مطهری
علوی
|
UNITED STATES
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
3
156
خداوند مهربان امثال شما را برای ما مردم بی دفاع از گزند بلایا حفظ فرماید.
خبرنگار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
4
104
از فرزند فیلسوف وحکیمی بزرگ چون پاره تن خمینی بزرگ توقعی جز این نیست ،درود بر شرف علی مطهری ورحمت بر ارواح پاک شهیدان ،امام شهیدان و مطهری امام.
امیرعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
1
102
قلب کسی پاک است که از زبانش سخن حق جاری باشد.
بهلول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
1
84
قلمی که به معاد و آخرت معتقد باشد و رضا و خدمت به خلق در آن باشد مطهری وار می نویسد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
1
89
درود و سلام ما بر تنها نماینده ملت اایران علی مطهری
دشمنانت خوار و ذلیل شوند انشا الله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
6
97
درود بر شرفت مدرس مجلس
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
مدرس کجا وایشان کجا؟!!!
لطفا قیاس مع الفارق نکنید
sun
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
1
93
دقیقا حمید روحانی نسبتهایی به علی مطهری داده اند که یکی باید به خودش میگفت.
sina
|
GERMANY
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
1
90
من با آقای مطهری اختلاف نظر هایی مثل مورد حجاب اجباری و غیره دارم و شاید در یک انتخابات آزاد به ایشان رای ندهم. اما آقای مطهری را واقعی ترین وصادق ترین نماینده مردم میدانم !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
2
72
پسر کو ندارد نشان از پدر / درود بر صدای ملت
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
1
75
درود بر شرف علی مطهری حقا که آزاد مردی. خداوند روح شهید مطهری را غریق رحمت کند
خشنود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
2
96
درود بر شجاعت مطهری
ننگ به تملق گویان و چاپلوسان
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
136
11
تو جواب آقای روحانی همتون شروع کردید به ناسزا گفتن... حالا که آقای مطهری با همون لحن پاسخشون رو دادند همه میگید" در.د بر شرفت..." "درود بر مدرس ..."؟
ما خودمون هم انصاف رو رعایت نمی کنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
20
51
اقای روحانی امام (ره) با هیچ کس قابل قیاس نیست .
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
1
36
اگر به تعداد انگشتان تنها یک دست نمایندگانی چون علی مطهری داشتیم ، به وجود همچین مجلسی افتخار میکردیم
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
2
25
آقای دکتر مطهری نماینده محترم مجلس این آقایان هم خودشان می دانند حق با کیست اما جسارت اش راندارندومی ترسند درآمد کذایی شان قطع شوداما غافل اند که چه ضربه ای به اسلام زده ونسل آنده با چه مشکلاتی مورجه خواهد شد اینها فقط گذران روز مره هستند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
10
6
ازبس بیکارند.تمام مشکلات کشورراحل کرده اند حالا می خواهند اختلافاتشان راحل کنند.
رضا
|
UNITED STATES
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
4
21
درود بر علی مطهری و درود بر استاد شهید مطهری و همه کسانی که به دور از ریا کاری دغدغه مشکلات مردم را دارند و از گفتن حرف حق نمی ترسند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
2
28
* مطهري دوستت داريم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
0
25
کلوخ انداز را پاداش سنگ است
دستت درد نکند حلال زاده حقیقی علی آقا بزرگ مرد و ادامه دهنده راستین راه پدر .
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
0
14
زنده باد جناب مطهری با وجود اینکه با بعضی از عقاید آقای مطهری موافق نیستم ولی الحق شجاعانه مسائل را مطرح میکنند و صادقانه مسائل را نقد میکنند آقای روحانی باید منتظر باشند و قضاوت مردم نسبت به خودشان و آقای مطهری را در انتخابات بعدی ببینند.
شميم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
1
9
آقاي روحاني!قلم حرمت داره.اونقدر حرمتش بالاست كه خداوند در قرآن بهش قسم خورده.پس درست نيست كه اين طوري ازش استفاده كنين.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
0
19
جناب مطهری از همان ابتدای ورودت به مجلس معلوم بود که با بقیه نماینده های حاضر فرق اساسی داری . واقعا حیف و هزاران حیف که در بین این افراد نان به نرخ روز خور که نام نماینده مردم را یدک میکشند حضور داری . حیف حیف
نظرات بینندگان