arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۳

توصیه‌های پلیس راه برای دور دوم سفرهای تابستانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

‌رییس پلیس راه خوزستان گفت: در آستانه آغاز دور دوم سفرهای تابستانی قرار داریم و لازم است رانندگان برای شروع و در حین سفر به نکات ضروری توجه کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

قاسم قدرتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خواب‌آلودگی تاثیر بسیاری در وقوع حوادث رانندگی دارد، بنابراین رانندگان برای جلوگیری از خواب‌آلودگی، پیش از سفر خوب بخوابند و توصیه می‌شود برای این که گردش خون در بدن بهتر انجام شود، قبل از آغاز رانندگی کمی ورزش کنند.

وی افزود: تمام قسمت‌های ماشین باید در تعمیرگاه‌های مجاز بررسی شود و از سالم بودن سیستم سوخت‌رسانی، ترمز و سیستم‌های کنترلی و سالم بودن لاستیک‌ها نیز اطمینان حاصل کرد.

رییس پلیس راه خوزستان اظهار کرد: لازم است نقشه راه‌ها بررسی و محل استراحت و محدوده توقف‌های بین‌جاده‌ای و بین‌شهری مشخص شود. همچینن غذای سالم به همراه داشته باشند، غذاهای سبک استفاده و از مصرف غذاهای سنگین همچون غذاهای پرچرب، ماست و دوغ پرهیز کنند، زیرا این غذاها موجب ایجاد خوب‌آلودگی در فرد می‌شود.

وی ادامه داد: می‌توان در سفر از غذاهایی با پروتیین غنی مانند گوشت، پنیر و گردو استفاده کرد تا انرژی لازم بدن کسب شود. همچنین بهتر است مصرف میوه‌های قنددار مانند موز و سیب را به جای نوشیدنی‌های قنددار مانند نوشابه‌ها و آب‌میوه‌ها در برنامه غذایی داشته باشند.

قدرتی افزود: سوابق تصادفات نشان می‌دهد که استفاده از تلفن همراه بر اثر انحراف، حوادث مرگباری را به دنبال داشته بنابراین رانندگان از استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی جدا خودداری کرده و ریسک بالای خطر را نپذیرند. رانندگان در حین رانندگی نشانه‌های خطر را جدی بگیرند و اگر هر گونه سوزش در چشم‌ها، خمیازه، خواب‌آلودگی، حواس‌پرتی و عدم تمرکز در یادآوری را احساس کردند، رانندگی را ادامه ندهند و به منظور استراحت دقایقی را توقف کنند.

وی اظهار کرد: همچنین از تخلفاتی که بسیار خطرساز هستند از جمله سبقت‌های غیرمجاز، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ، باید جدا پرهیز شود. هم راننده و هم سرنشینان جلو و صندلی عقب خودرو حتما کمربند ایمنی ببندند و به هیچ عنوان رانندگان از سوار کردن سرنشین اضافه بر ظرفیت خودرو که کمربند ایمنی ندارند، خودداری کنند.

نظرات بینندگان