arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۷۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
بهانه جدید صهیونیست ها برای ادامه حملات خونبار به غزه

«ماموریت غیرممکن» اسرائیل ؛ نابودی تونل های تنگ و تاریک غزه!

یکی از سربازهای ارتش اسرائیل به هاآرتص می گوید: ترس از ربوده شدن یا خیر حمله ناگهانی همواره سربازان را تهدید می کند. هر زمان این احساس وجود دارد که تونل جدیدی در پیش روی سربازان گشوده شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه یدیعوت آحارونوت چاپ فلسطین اشغالی نوشت افسران ارشد ارتش اسرائیل تأکید می کنند از بین بردن تونلها در نوار غزه آنچنان که سیاستمداران اسرائیلی تصور می کنند ، کار آسانی نیست.

به گزارش انتخاب ، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت : در حالی که سیاستمداران از نیاز به چند روز معدود برای از بین بردن خطر تونلها صحبت می کنند افسران ارتش که از میدان نبرد بازگشته اند کمتر ، خوشبین هستند و تأکید می کنند ارتش به روزها و حتی ماهها زمان نیاز دارد تا این مأموریت را به انجام برساند.

یوسی یهوشوع در یدیعوت آحارونوت نوشت موضع افسران ارشد در ارتش نشان می‌دهد که انهدام تونلها کار آسانی نیست و در کوتاه مدت نیز ممکن نیست اما اگر سیاستمداران می خواهند به هر بهایی به آتش بس برسند این کار را انجام دهند اما تهدید تونلها را در حال حاضر نمی توان از بین برد و هرکس چنین حرفی می زند می خواهد شهرک نشینان و اسرائیلی ها را فریب بدهد.

یدیعوت آحارونوت فاش کرد تاکنون 30 تونل شناسایی و فقط برخی از آنها منهدم شده است اما تونلهای زیاد دیگری وجود دارد.

این روزنامه به نقل از اوری گوردین فرمانده یگان ناحال نوشت از زمان ورود به یک تونل تا نابودی آن چندین ساعت زمان نیاز است.

یدیعوت آحارونوت نوشت مأموریت انهدام تونلها کار آسانی نیست و گزارشهای میدانی از نبردی پیچیده و خطرناک حکایت دارد و در اطراف تونلها خانه ای وجود ندارد که بمب گذاری نشده باشد و هر لحظه امکان دارد این خانه ها دام مرگ باشد.

این روزنامه اسرائیلی نوشت کابوس مبارزان فلسطینی از طریق تونلها فرماندهان ارتش را دنبال می کند.

یکی از ژنرالهای ارتش اسرائیل در ابتدا از مهارت در شناسایی این تونلها صحبت می کرد اما طولی نکشید عقب نشینی کرد و گفت حل مشکل تونلها زمان می برد.

همچنین یکی از سربازهای ارتش اسرائیل به هاآرتص می گوید: ترس از ربوده شدن یا خیر حمله ناگهانی همواره سربازان را تهدید می کند. هر زمان این احساس وجود دارد که تونل جدیدی در پیش روی سربازان گشوده شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
3
13
بی خودی درحال مظلوم نمایی هستند ، واقعیت اینه که دنبال بهانه برای تسخیر غزه هستند مقاومت باید بیشتر از این با سیاست رفتار میکرد...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
2
8
باشه برین تونل هارو نابود کنین دیگه چرا ساختمونهای مردم خراب میکنین نکنه فرق تونل و ساختمونو نمیدونین
نظرات بینندگان