arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۳

دبکا: حمله به غزه حاصل هماهنگی تل‌آویو، ریاض و قاهره بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه صهیونیستی دبکا گزارش داده است که سران رژیم‌صهیونیستی، عربستان و مصر در جریان عملیات در نوار غزه، در ارتباط مداوم هستند.

به گزارش انتخاب، پایگاه صهیونیستی «دبکا» در گزارشی که در هفته‌نامه ویژه خود در مورد عملیات در غزه منتشر کرده، نوشته است که حمله به این غزه با هماهنگی کامل عربستان و مصر آغاز شده و مقامات این دو کشور به طور مداوم در جریان روند عملیات قرار می‌گیرند.

در بخشی از این گزارش آمده است: «ملک عبدالله پادشاه عربستان، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و «بنیامین نتانیاهو» (نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی)... در رابطه با روند جنگ در ارتباط دائم هستند و در مورد گام‌های بعدی نبرد رایزنی می‌کنند. منابع ما افشا کرده‌اند که نشست‌های روزانه‌ای بین‌ طرفین برگزار می‌شود و گاها پادشاه عربستان و رئیس‌جمهور سیسی از طریق یک خط امن تلفنی در این رابطه گفت‌وگو می‌کنند.»

پایگاه صهیونیستی دبکا که گفته می‌شود با سرویس‌های اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی در ارتباط است، همچنین گزارش داده است که طرفین به دلیل «حساسیت‌های سیاسی و مذهبی» تلاش کرده‌اند تا این ارتباطات مخفی بماند.

این گزارش می‌افزاید: «هواپیمای ویژه‌ای که اسرائیل در فرودگاه نظامی قاهره مستقر کرده، آماده است تا هر زمان که لازم بود پیام‌های بین سیسی و نتانیاهو به صورت دستی رد و بدل شود، به پرواز درآید. از قاهره تا تل‌آویو یک ساعت و نیم پروازی راه است.»

به نوشته دبکا، برای عملیات موسوم به «صخره سخت» رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه، برخی موارد مورد توافق سه طرف عبارت است از:

1. نبرد ارتش رژیم‌صهیونیستی با نیروهای مقاومت به منظور کاهش روحیه و پائین آوردن نفوذ سیاسی حماس

2. عملیات تا زمانی که تمام اهداف تعیین شده محقق شود، ادامه می‌یابد.

3. سران سه طرف به کشورهای دیگر از جمله آمریکا اجازه دخالت در روند عملیات را نمی‌دهند.

4. عربستان سعودی بخشی از هزینه‌های عملیات را می‌پردازد.

5. پس از اتمام نبرد، عربستان و برخی دیگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات هزینه‌های بازسازی غزه را می‌پردازند.

6. هر سه طرف بر ضرورت خلع سلاح حماس و به خصوص از بین بردن ذخایر موشکی حماس تفاهم دارند.

7. به محض شکست و کنار رفتن حماس، عربستان، مصر و تشکیلات خودگردان برای روی کار آوردن دولت و مکانیزم امنیتی جدید در غزه وارد عمل می‌شوند.

از زمان آغاز عملیات رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه، بیش از 1000 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که نزدیک به 80درصد آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند. با این حال اغلب کشورهای عربی از جمله عربستان در برابر این حملات سکوت کرده‌اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان