arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۲ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۳

CNN: مذاکرات پاريس درباره جنگ در غزه تاکنون بي‌نتيجه بوده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تاکنون تلاش ها برای برقراری آتش بس میان اسراییل و حماس در غزه بی نتیجه بوده است.

به گزارش انتخاب به نقل از سی ان ان، ایسا سوارس خبرنگار این شبکه گفت انتظار داشتیم که بیانیه ای مشترک توسط جان کری وزیر خارجه آمریکا قرائت شود با این حال اعلام شد که وی بیانیه ای قرائت نخواهد کرد و در عوض وزیر خارجه فرانسه بود که اعلام کرد تلاش هایی برای دستیابی به توافق آتش بس صورت گرفت و درباره نگرانی های امنیتی اسراییل و نیازهای اقتصادی فلسطینی مذاکره شد.

 این اظهارات به این معنی بود که توافقی صورت نگرفته است. همچنین دیدارهایی با وزرای خارجه قطر، ترکیه، انگلیس، آلمان و ایتالیا برگزار شد تا اهداف مشترک منجر به آتش بسی پایدار در غزه شود. با این حال به بیان دیگر در واقع این اظهارات نشان داد شرکت کنندگان در نشست پاریس به هیچ توافقی دست نیافتند، جان کری همچنان در حال برگزاری نشست های مختلف در تلاش برای دستیابی به توافقنامه ای درازمدت و پایدار است. با این حال به نظر می رسد طرف قطری حضوری دیرهنگام داشته و پیشرفت ها در مذاکرات آتش بس آنطور که همه انتظار داشتند نبوده است. گفته می شود که طرف قطری نشستی مهم با جان کری وزیرخارجه آمریکا و دیگر وزرای خارجه برگزار کرده است با این حال به ما اعلام شد که این دیدار دو جانبه نبوده است.

جان کری با این حال از طرف دیگر با وزیر خارجه ترکیه دیدار کرد و همانطور که می دانید ترکیه و قطر رابط های اصلی مذاکره با حماس هستند.

وی گفت جان کری وزیر خارجه آمریکا در تلاش برای تحقق طرح دو کشور است. به نظر می رسد مذاکرات بین دوازده ساعت تا یک هفته دیگر ادامه خواهد داشت و این ایده وجود دارد که اگر در نشست های آتی پیشرفت حاصل شود این احتمال وجود دارد که فردا مذاکرات پیگیری شود.
نظرات بینندگان