arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۸۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۳

واکنش بارزانی به حمله داعش به اماکن مذهبی /رئیس شورای استانداری بغداد آزاد شد

در همین راستا گروه داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسیحیانی که در حال حاضر در کنار مسلمانان در عراق زندگی می‌کنند باید سالانه 80 دلار جزیه بپردازند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


به دنبال تداوم منفجر کردن اماکن مذهبی توسط گروه داعش در عراق، رئیس منطقه کردستان این کشور ضمن محکوم کردن این اقدام داعش اعلام کرد که تروریست‌ها باید بهای این اقدام خود را بپردازند.

به گزار انتخاب؛ به نقل از پایگاه خبری المسله، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در سخنانی در خصوص هدف قرار دادن اماکن مذهبی توسط گروه "دولت اسلامی " (داعش) گفت: پس از سلطه گروه داعش بر استان‌های نینوا و صلاح الدین و آواره شدن هزاران عراقی، تروریست‌ها منفجر کردن و از بین بردن مقبره‌ها و اماکن مذهبی را آغاز کردند و با این اقدامات غیراخلاقی میراث تاریخی شهر موصل را هدف قرار دادند.

وی افزود: ما منفجر کردن و هدف قرار دادن اماکن مذهبی و مقبره‌های انبیاء را به شدت محکوم می‌کنیم و از تمامی مسلمانان می‌خواهیم تا چنین اقدامات زشتی را محکوم کنند. همچنین تروریست‌ها باید بهای این اقدام خود را بپردازند.

در همین راستا گروه داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسیحیانی که در حال حاضر در کنار مسلمانان در عراق زندگی می‌کنند باید سالانه 80 دلار جزیه بپردازند.

داعش پیشتر نیز از مسیحیان عراق خواسته بود که یا اسلام بیاورند یا جزیه بپردازند یا کشته شدند.

منبعی در نینوا نیز اعلام کرد که گروه داعش روز شنبه کلیسای مریم مقدس در منطقه "الفیصلیه" واقع در مرکز شهر موصل را منفجر کردند.

از سوی دیگر، یک منبع آگاه در عراق اعلام کرد که افراد مسلح روز شنبه ریاض عضاض، رئیس شورای استانداری بغداد را آزاد کردند.

وی عصر جمعه توسط افراد مسلح در مقابل منزلش در منطقه "اعظمیه" واقع در شمال بغداد ربوده شده بود.

ریاض عضاض پس از آزادی در گفت‌وگو با شبکه خبری سومریه نیوز گروه‌های قانون شکن در عراق را به ربودن خود متهم کرد و گفت: گروهی قانون شکن که یونیفورم نظامی بر تن داشتند و سوار بر خودروهای نظامی بودند شروع به شلیک گلوله به سمت منزل من کردند و پس از آن مرا به منطقه دوری در جنوب شرق بغداد بردند.

وی گفت: نوری مالکی، نخست وزیر عراق و سلیم جبوری، رئیس پارلمان و عدنان الاسدی، معاون وزارت کشور در اتاق عملیات بودند و با قیس خزعلی، رهبر "جنبش اهل الحق" تماس گرفتند و وی با استفاده از نفوذ و روابطش توانست از مکان ربوده شدن من اطلاع پیدا کند.

عضاض ابراز تاسف کرد که یکی از بالاترین شخصیت‌ها در امور اجرایی در استان بغداد باید در معرض چنین عملیات بزدلانه‌ای قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: دولت نباید به کسی اجازه بدهد سلاح به دست بگیرد. در حال حاضر اوضاع امنیتی عراق برای همگان بسیار جدی است طوری که دیگر در مورد طرح‌ها و خدمات سوالی پرسیده نمی‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
0
4
اخه 80 دلار م چیزیه که اسلام رو خراب میکنند؟
نظرات بینندگان