arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۹۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
نشریه هیل:

کنگره در اشتباه است، تمدید مذاکرات هسته ای یک بازی برد - برد است/جنگ با ایران، آلترناتیوی است که به نفع هیچ کس نیست

اکنون همگی باید بدون در نظرگرفتن منافع حزبی از توافق نهایی حمایت کنیم. تصویب تحریم های جدید و محدود کردن مذاکره کنندگان ائتلاف و اتحاد جامعه بین المللی را از بین می برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشریه هیل نوشت: بدبینان به مذاکرات هسته ای، تمدید گفتگوها را یک عقب گرد می دانند. با این حال، تمدید مذاکرات یک بازی برد - برد برای آمریکا و ایران است.  قانونگذاران در واشنگتن باید از فعالیت دیپلمات های آمریکا در وین حمایت کرده و از اقداماتی که به مذاکرات ضربه می زند خودداری کنند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، ما اکنون به نقطه ی تعیین کننده ای در خصوص سیاست های آمریکا در خاورمیانه رسیده ایم. برخی در واشنگتن به سیاست بازی ادامه می دهند اما برای مردم آمریکا این مسائل اهمیت دیگری دارد. از نگاه مردم، یا باید روی مذاکرات دیپلماتیک کار کرد یا وارد جنگی خونین و پر هزینه در خاورمیانه ششد، یا باید با ارتش به خاورمیانه رفت یا حضور بازرسان آژانس در ایران حفظ شود.

دیپلماسی تاکنون برای امریکا فواید زیادی داشته است. این مسئله باعث افزایش امنیت آمریکا و جلوگیری از جنگ دیگری شده است.

به مدت 6 ماه در طول مذاکرات هسته ای، بازرسان بین المللی تایید کردند که ایران ذخایر اورانیوم غنی شده خود را کاهش داده و تاسیسات جدیدی نمی سازد. مخالفان مذاکرات هسته ای که می گویند ایران از توافق ژنو برای خرید زمان و غنی سازی اورانیوم استفاده می کند، در اشتباه هستند. آمریکا و متحدانش در آستانه ی دستیابی به توافق نهایی با ایران هستند. این توافق بدون شک موجب سطحی بی سابقه از بازرسی و شفافیت برنامه هسته ای ایران می شود.

منفی بافان از همین الان در حال طرح ادعاهای عجیب و غریبی هستند که مذاکره کنندگان امریکا را که متشکل از کارشناسان دیپلماتیک و امنیتی است را نادیده می گیرد.

آلترناتیو توافق جامع و راه حل دیپلماتیک جنگی دیگر در خاورمیانه است که به نفع هیچ کس نیست. آن دسته از افرادی که در کنگره بر روی اعمال تحریم های جدید بر روی ایران پافشاری می کنند مسئله ی بنادین فشار اقتصادی را فراموش کرده اند. کنگره علیه ایران تحریم هایی وضع کرده است و فضایی در اختیار تیم دیپلماتیک خود برای مذاکرات دشوار قرار داده است.

اکنون همگی باید بدون در نظرگرفتن منافع حزبی از توافق نهایی حمایت کنیم. تصویب تحریم های جدید و محدود کردن مذاکره کنندگان ائتلاف و اتحاد جامعه بین المللی را از بین می برد.

مقامات امنیتی بی شماری در آمریکا و اسرائیل گفته اند که جنگ با ایران مشکل هسته ای را حل نمی کند.  در واقع جنگ با ایران این کشور را وادار به هسته ای شدن در جهت حفاظت از خود می کند.

داگان رئیس سابق موساد در این باره چنین می گوید: حمله به ایران احمقانه ترین چیزی است که تا به حال شنیده ام.

با این اوصاف، حمایت از مذاکرات هسته ای، امریکا را امن و باعث دوری واشنگتن از جنگ می شود. کنگره باید این مسئله را دریابد و در این خصوص به دولت کمک کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
5
185
لعنت بر بدخواه هر دو ملت. هر کی میخواد باشه
همایون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
5
166
حمایت از تیم مذاکره کننده حمایت از منافع ملی است
نظرات بینندگان