arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۳

جعلی بودن معافیت ورزشکاران بررسی می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس تربیت بدنی نیروهای مسلح گفت: اگر تخلف مربوط به کارت معافیت جعلی ورزشکاران از داخل نظام وظیفه هم باشد، به طور حتم نیروی انتظامی با آن برخورد می کند.

به گزارش ایلنا، سردار مهرعلی باران چشمه افزود: موضوع مساله دار بودن کارت های معافیت سابقه داشته، ولی موضوع ورزشکارن بیشتر در اذهان مانده است.

وی در خصوص بررسی کارت های مساله دار معافیت سرباز قهرمان، اظهار کرد: طی بررسی فوتبالیست های شاغل در لیگ برتر و لیگ دسته یک، کسانی که خدمت کردند مشکلی ندارند اما افرادی که کارت معافیت دارند، پرونده هایشان را در یک کمیته مورد بررسی قرار دادیم که تاکنون کارت معافیت سه نفر باطل شده و باید به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنند.

باران چشمه در مورد نوع برخورد با متخلفان گفت: اگر سند و مدرکی برای تائید ادعای خود ارائه کنند، مشکلی نخواهند داشت، اما در غیر این صورت باید خدمت وظیفه عمومی خود را انجام دهند.

وی اضافه کرد: ورزشکاران فوتبالیست لیگ برتری را در باشگاه های نیروهای مسلح مانند تراکتورسازی و ملوان و بازیکنان لیگ دسته یک در باشگاه شهید فجر سپاسی یا نیروی زمینی مشغول فعالیت خواهند شد.

رییس تربیت بدنی نیروهای مسلح تصریح کرد: هر فردی که کارتش ابطال می شود، این فرصت را دارد تا اسناد و مدارک خود را ارائه دهد و چه بسا اسناد و مدارک مورد تایید قرار گیرد و دوباره به آنها کارت معافیت داده شود و کمیته ویژه ای در تهران تشکیل شده و پرونده ها را دوباره بررسی می کند.

وی در عین حال گفت: براساس قانون افراد متخلف به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی خواهند شد و طبق مقررات با آن ها برخورد می شود و زمانی که میزان تخلف مشخص شد باید تصمیم گرفت چه جریمه هایی شامل حال آنان می شود و حداقل کاری که تربیت بدنی نیروهای مسلح می تواند انجام دهد، بکارگیری آنان در باشگاه های نیروهای مسلح است.

باران چشمه در خصوص اینکه یکی از ورزشکاران 9 سال از معافیت تحصیلی استفاده می کند، گفت: این موضوع صحت ندارد، در چند سال گذشته با همه فدراسیون ها هماهنگی های لازم به عمل آمده و امسال هم به فدراسیون ها اعلام شده و اسامی ورزشکارانی که به سن مشمولیت می رسند و یا سرباز بوده اند را معرفی خواهند کرد.
نظرات بینندگان