arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳

خالد مشعل: نمی‌توانیم با اشغالگران همزیستی داشته باشیم/ما افراطی نیستیم

مشعل خاطرنشان کرد: ما برای همزیستی با یهودیان، مسیحیان، اعراب و غیر اعراب آماده هستیم. با این حال ما با اشغالگران همزیستی نخواهیم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


خالد مشعل، رهبر حماس از رژیم صهیونیستی خواست تا به محاصره غزه پایان دهد و هشدار داد مادامی که فلسطین تحت اشغال است فلسطینی‌ها قادر به همزیستی با همسایگان خود نخواهند بود.

به گزارش انتخاب؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس دفتر سیاسی حماس در مصاحبه‌ای با شبکه پی‌بی‌اس آمریکا از قطر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وی زندگی در کنار اسرائیلی‌ها به صورت صلح آمیز را پیش‌بینی می‌کند یا خیر؟ گفت: تنها "کشور فلسطین" می‌تواند درخصوص به رسمیت شناختن "کشور یهودی" تصمیم گیری کند.

وی گفت: ما افراطی نیستیم. ما بنیادگرا نیستیم. در واقع علت جنگ ما با یهودیان، به خاطر یهودی بودن آن‌ها نیست. ما با هیچ نژاد دیگری جنگ نداریم، ما با اشغالگران مبارزه می‌کنیم.

مشعل خاطرنشان کرد: ما برای همزیستی با یهودیان، مسیحیان، اعراب و غیر اعراب آماده هستیم. با این حال ما با اشغالگران همزیستی نخواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فلسطینی‌ها اسرائیل را به عنوان یک "کشور یهودی" به رسمیت می‌شناسند، با تاکید بر موضع حماس گفت: حماس اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.

رهبر حماس تاکید کرد: زمانی که ما یک کشور فلسطینی داشته باشیم کشور فلسطینی در خصوص سیاست‌های خود تصمیم گیری خواهد کرد. در واقع شما نمی‌توانید از من در خصوص آینده سوال بپرسید. من پاسخ شما را دادم.

مشعل در ادامه تصریح کرد: اما مردم فلسطین زمانی که کشور خود بدون اشغالگری را داشته باشند در این خصوص نظر خود را اعلام خواهند کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: حماس ، محاصره ، افراطی ، همزیستی
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
1
2
نصر من الله و فتح قریب
نظرات بینندگان