arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳

پیام تبریک دکتر روحانی به سران کشورهای اسلامی به مناسبت عید فطر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در پیامی عید سعید فطر را به سران کشورهای اسلامی، دولت‌ها و ملت‌های مسلمان تبریک گفت.
 
متن کامل پیام رییس جمهوری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
 
با کمال مسرت، فرارسیدن عید سعید فطر، عید عفو و رحمت را به سران، دولت‌ها و ملت‌های مسلمان تبریک می‌گویم.
 
عید فطر، عید بازگشت به فطرت پاک انسانی و عید یکپارچگی امت اسلامی در راستای سپاس و ستایش از خداوند سبحان و شکر همه خوبی‌ها و مکارم اخلاقی و عید خالص شدن روح و جسم و دوری از تعصبات، خشونت و افراط گرایی است؛ تا انسان در مسیر تعالی و قرب به خداوند شکوفا شود.

البته مایه تاسف فراوان است که در ماه رمضان امسال که به راستی ماه صلح و رحمت است، مسلمانان جهان از سویی شاهد تعرض ظالمانه رژیم صهیونیستی به مردم بی‌گناه فلسطین در غزه بودند و از سوی دیگر، ناباورانه نظاره گر برادرکشی و اقدامات تروریستی در عراق و سوریه شدند که با تفرقه افکنی و برانگیختن فتنه طایفه‌ای و مذهبی، وحدت اسلامی را هدف حملات خود قرار دادند.
 
امیدوارم تحت انوار هدایت قرآن و سنت رسول رحمت اسلام و با راهنمایی رهبران سیاسی و دینی، ملت‌های اسلامی با بیداری نسبت به نقشه‌های دشمنان اسلام، بر وحدت خود بیفزایند و با نمایش رحمت و برادری و مقاومت یکپارچه در برابر ظلم و تجاوز، بر نقشه شوم تشدید اسلام هراسی در جهان، قلم بطلان بکشند.
 
از خداوند متعال سلامتی و موفقیت روزافزون سران کشورهای اسلامی و سرافرازی و بهروزی دولت‌ها و ملت‌های مسلمان را مسالت دارم.
 
حسن روحانی
 
رییس جمهوری اسلامی ایران
 
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری
نظرات بینندگان