arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳

مقام صهیونیست: تل آویو دلیلی برای پذیرش آتش بس نمی بیند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با وجود درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس در غزه یک مقام صهیونیست اعلام کرد که این رژیم ضرورتی برای اجرای آتش بسی دیگر در غزه نمی بیند و به حملاتش ادامه می دهد.


به گزارش خبرگزاری ˈرویترزˈ، در حالی که ˈجان کریˈ وزیر خارجه آمریکا می کوشد تا توافق رژیم صهیونیستی را با آتش بس و خاتمه خونریزی در غزه جلب کند، این رژیم تاکید دارد که به حملاتش علیه منطقه غزه ادامه می دهد.

رسانه های رژیم صهیونیستی از برگزاری نشست اضطراری کابینه ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر این رژیم درباره اقدام بعدی در غزه خبر دادند که از اواخر روز گذشته (یکشنبه) تا بامداد امروز دوشنبه ادامه یافت.

ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا نیز روز گذشته در تماسی تلفنی با نتانیاهو، بر ضرورت اجرای آتش بسی فوری و بی قید و شرط در غزه تاکید کرد.

تل آویو واکنش فوری به این درخواست نشان نداده و درباره تصمیم های احتمالی اتخاذ شده در نشست اضطراری کابینه نیز خبری منتشر نشده است.

اما رادیوی این رژیم به نقل از یک مقام صهیونیست بدون ذکر نام وی، اعلام کرد که تل آویو دلیلی برای پذیرش آتش بس نمی بیند و این حماس است که ابتدا باید حملات را متوقف کند.

نتانیاهو پیش تر در مصاحبه با شبکه خبری ˈسی بی اسˈ آمریکا گفته بود که این رژیم به حماس اجازه نمی دهد تعیین کننده زمان حمله و آتش بس باشد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز گذشته اعلام کرد که به دنبال پیشنهاد سازمان ملل و فرا رسیدن عید سعید فطر، از ساعت 11 روز یکشنبه به وقت گرینویچ ( 14 به وقت محلی )ضد حمله هایش را علیه رژیم صهیونیستی متوقف می سازد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد امروز خواستار برقراری آتش بس فوری و بدون پیش شرط در غزه شد.

ˈبان کی مونˈ دبیرکل سازمان ملل متحد نیز روز گذشته از طرف های فلسطینی و صهیونیست خواست تا آتش بس بشردوستانه را تا 24 ساعت دیگر تمدید کنند.

ˈپاپ فرانسیسˈ رهبر کاتولیک های جهان نیز خواستار توقف کشتار مردم غزه شد که بیشترشان غیر نظامی اند و حدود یک چهارمشان را کودکان تشکیل می دهند.

روز شنبه آتش بسی 12 ساعته در غزه برقرار شد تا امدادرسانان غزه بتوانند باقیمانده اجساد را از زیر آوارها بیرون بکشند.

رژیم صهیونیستی این آتش بس را به صورت یکجانبه برای 24 ساعت تمدید و سپس خود آن را نقض کرد.

این رژیم روز پنجشنبه در اقدامی وحشیانه یکی از مدارس سازمان ملل در غزه که به پناهگاه فلسطینیان آواره تبدیل شده بود را هدف قرار داد و 15 نفر را به شهادت رساند. این اقدام انتقاد شدید آژانس سازمان ملل در زمینه امداد رسانی به آوارگان فلسطینی را به دنبال داشت.

ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته به این حمله وحشیانه اعتراف کرد، اما در عین حال منکر کشته شدن غیرنظامیان در نتیجه این حمله شد.

در نتیجه حملات بی رحمانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان بی دفاع غزه، تا کنون بیش از یک هزار و 100 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 6 هزار تن زخمی شده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان