arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳

واکنش ایران به حمله به راهپیمایان روز قدس در نیجریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت امور خارجه، حمله مسلحانه به راهپیمایان روز جهانی قدس در شهر زاریای نیجریه را که منجر به شهادت تعدادی از روزه داران شد، شدیداً محکوم کرد.

 «مرضیه افخم» اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران حمله مسلحانه به تظاهرات روز قدس در شهر زاریا در نیجریه را غیر قابل قبول و کاملاً ضد انسانی می داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: متاسفانه تظاهر کنندگان مسلمان نیجریه ای که در حمایت از حقوق ملت فلسطین و اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی در حال راهپیمایی بودند، همانند مردم بی دفاع غزه هدف حملات ناجوانمردانه و بی رحمانه قرار گرفتند.

افخم تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از دولت نیجریه انتظار دارد در قبال این حمله، کاملاً مسوولانه رفتار کند، عوامل آن را مورد تعقیب قرار دهد و مجازات کند.
 مردم شهر زاریا در ایالت کادونای نیجریه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان پس از برگزاری نماز جمعه هم گام با دیگر مسلمانان و آزادیخواهان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه تظاهرات برپا کردند که با حمله پلیس منطقه روبرو شدند.

در این حمله نیروهای پلیس تظاهرات کنندگان را تحت تعقیب قرار داده و به سمت آنها شلیک کردند که منجر به کشته شدن ۲۴ نفر از شیعیان و زخمی شدن حدود ۵۰ نفر دیگر شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان