arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۰۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳

قبایل سنی رودرروی داعش/تشکیل اتحاد مردمی علیه تروریست ها در شمال و غرب عراق

شبه‌نظامیان گروه تروریستی "داعش" با ریزش متحدان خود روبرو شده‌اند. یک قبیله سنی می‌خواهد هواداران "دولت اسلامی" را از غرب عراق بیرون براند. در موصل، در شمال کشور نیز مقاومت در حال شکل‌گیری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 شبه‌نظامیان گروه تروریستی "داعش" با ریزش متحدان خود روبرو شده‌اند. یک قبیله سنی می‌خواهد هواداران "دولت اسلامی" را از غرب عراق بیرون براند. در موصل، در شمال کشور نیز مقاومت در حال شکل‌گیری است.

به گزارش «انتخاب»، روزنامه "الشرق الاوسط" به نقل از فرماندار نینوا گزارش می‌دهد که جریانی در حال شکل‌گیری و اتحاد علیه "دولت اسلامی" در شمال و غرب عراق است. أثیل النجيفی، فرماندار نینوا گفته است: «روند تشکیل گردان‌های مردمی برای مقابله با شبه‌نظامیان دولت اسلامی چند روز پیش به پایان رسید.»

فرماندار نینوا اطلاعات بیشتری در مورد این گردان‌ها نداده و تنها گفته که گردان‌ها از گروه‌های سنی مخالف در منطقه تشکیل نشده‌اند و به همین دلیل از این مزیت برخوردارند که هواداران "دولت اسلامی" اعضای آنها را نمی‌شناسند. بر این اساس، این گردان‌ها در حال حاضر به فرماندهی یکی از افسران سابق ارتش عراق با ستیزه‌جویان "دولت اسلامی" مقابله می‌کنند.

تصرف شهر موصل در دهم ژوئن توسط نیروهای داعش (که بعدها خود را دولت اسلامی خواندند)، با کمک برخی از داخلی ها صورت گرفت. داعشی‌ها در مناطق تصرف شده مقررات سختگیرانه‌ای برای زندگی شهروندان وضع کردند. مسیحیان موصل با تهدید از شهر رانده شدند و میراث فرهنگی و اماکن مقدس مذهبی ویران شدند. "دولت اسلامی" در آخرین اقدام، قوانین حجاب زنان را نیز اعلام کرد.

حال شش هفته پس از این تصرفات، رسانه‌ها از ریزش متحدان "دولت اسلامی" خبر می‌دهند. یکی از دلایل این شکاف، رفتار "دولت اسلامی" با گروه‌های سنی و هم‌چنین تخریب اماکن مقدس مذهبی در منطقه عنوان می‌شود.

"دولت اسلامی" در آخرین اقدام، روز پنجشنبه مقبره یونس پیامبر در موصل را منفجر کرد. پیش‌تر تصاویری در اینترنت منتشرشده بود که تخریب این مقبره را با پتک نشان می‌داد اما بعد روشن شد که این تصاویر مربوط به اماکنی مشابه در سوریه هستند. ویدئویی از انفجار مقبره یونس نبی در موصل منتشر شده که این اقدام را تایید می‌کند.
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
26
34
دوره اخر الزمان اسلامهای ساختگی حضرت مهدی خواهد امد تا با همینها و اربابانشان مبارزه کنه
نظرات بینندگان