arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳

همدردی هنرمندان با مردم غزه/ رونمایی از پوستر جشنواره پانزدهم نمایش عروسکی

مرضیه برومند با رونمایی از این پوستر ابراز امیدواری کرد که این پوستر با نام اسپانسرهای مختلف جشنواره پر شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پوستر پانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی روز دوشنبه با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران تئاتر رونمایی شد. در این مراسم هنرمندان حاضر با مردم مظلوم غزه ابراز همدردی کردند.


به گزارش انتخاب؛ در مراسمی که در دبیرخانه جدید نمایشگران عروسکی برگزار شد، پوستر این دوره از جشنواره توسط طراح پوستر این دوره، مرضیه برومند، دبیر جشنواره و حسین طاهری، مدیر مرکز هنرهای نمایشی رونمایی شد.

مرضیه برومند دبیر جشنواره تئاتر عروسکی در این مراسم خطاب به هنرمندان این رشته گفت: اینجا خانه ستاد جشنواره تئاتر عروسکی نیست بلکه خانه همه بچه های عروسکی است اما موقتی است و ما فقط یک سال این مکان را در اختیار داریم ولی تلاش می کنیم محلی دائمی را برای بچه های عروسکی تعریف کنیم، خانه ای که قشنگ باشد و همه دوستش داشته باشیم و برای بودن در کنار هم و تمرین در آن گردهم بیاییم.

او اظهار امیدواری کرد: در جشنواره امسال چند کار قابل دفاع در حوزه تئاتر عروسکی تولید شود تا بتوان از این آثار دفاع و برای گرفتن سالن اجرایشان تلاش و پیگیری کرد.

در ادامه برنامه پوستر جشنواره تئاتر عروسکی که توسط مرضیه سرمشقی یکی از هنرمندان این رشته طراحی شده است، رونمایی شد.



**مرضیه برومند: ما نیازمند یک مکان فرهنگی برای بچه ها هستیم

مرضیه برومند با رونمایی از این پوستر ابراز امیدواری کرد که این پوستر با نام اسپانسرهای مختلف جشنواره پر شود.

این هنرمند تئاتر گفت: فعلا فقط شهرداری منطقه یک از ما حمایت کرده و قول داده یک طبقه از برج بزرگی در منطقه جماران را به تئاتر عروسکی و تئاتر کودک اختصاص دهد.

برومند در عین حال خاطر نشان کرد: این خط کشی های تئاتری را قبول ندارم. ما نیازمند یک مکان فرهنگی برای بچه ها هستیم. تئاتر کودک می تواند عروسکی یا غیر عروسکی باشد. به هر حال ما مشغول پیگیری هستیم تا آن ساختمان را در اختیار بگیریم و از

مجید جوزانی و مرتضی کاظمی هم کمک می گیریم.

کارگردان فیلم «شهر موش ها 2» در ادامه از منیژه حکمت تهیه کننده این فیلم نیز قدردانی کرد که در ابتدای کار ستاد جشنواره تئاتر عروسکی دفتر کارش را در اختیار این ستاد قرار داده بود.



** بودجه جشنواره های تئاتری در کشور ما نهادینه نشده است،

در این برنامه مهندس مرتضی کاظمی معاون هنری پیشین با ابراز تأسف از اینکه بودجه جشنواره های تئاتری در کشور ما نهادینه نشده است، افزود: تئاتر در هر کشوری شاخص فرهنگ و فرهیختگی است و تئاتر عروسکی نیز نشانه شادی، تحرک و پویایی هر جامعه ای است. بنابراین اگر به هر دلیلی از این هنر بی بهره باشیم ضرر کرده ایم.

او از دولت تدبیر و امید درخواست کرد تا بودجه ای در شأن تئاتر کشور اختصاص بدهد.

کاظمی اضافه کرد: اگر سینمای ایران در جهان توانسته صاحب اعتبار شود، به خاطر تئاتر است و امیدواریم دولتمردان متوجه این موضوع باشند.

وی در عین حال با اشاره به مشکلات متعدد تئاتر مانند کمبود سالن و بودجه و خیل بزرگ فارغ التحصیلان ابراز امیدواری کرد این کمبودها برطرف شود و روزی تئاتر عروسکی جایگاه واقعی خود را پیدا کند و هنرمندانش راضی باشند.





**طاهری: امیدواریم شاهد نقطه عطفی در تئاتر عروسکی باشیم

همچنین حسین طاهری مدیر اداره کل هنرهای نمایشی در سخنانی کوتاه با ابراز خرسندی از حضور مرضیه برومند به عنوان دبیر این دوره از جشنواره تئاتر عروسکی گفت: زمانی که دنبال گزینه ای برای دبیری جشنواره بودیم فکر می کردیم باید کسی را پیدا کنیم تا روح جدیدی به جشنواره بدمد و بتوانیم شأن و منزلت تئاتر عروسکی را ارتقاء بدهیم که خوشبختانه خانم برومند اسفند گذشته دبیری جشنواره را پذیرفت و امیدواریم با کمک ایشان نقطه عطفی در تئاتر عروسکی اتفاق بیفتد و شاهد رشد و شکوفایی این هنر باشیم.

حمید جبلی دیگر هنرمند تئاتر که به عنوان مدیر بخش نمایشگاه عکس این دوره از جشنواره همکاری دارد، نیز از برپایی نمایشگاهی از عکس های تئاتر عروسکی همزمان با جشنواره تئاتر عروسکی خبر داد.

در ادامه مهندس یزدانی یکی از مدیران شهرداری منطقه یک در سخنانی کوتاه به تشریح فعالیت های این منطقه در حوزه راه اندازی موزه های هنری اشاره کرد و گفت: پیگیر هستیم تا در منطقه جماران ساختمانی را ویژه تئاتر عروسکی اختصاص دهیم. البته این ساختمان میان ما و بخش خصوصی مشترک است و امیدواریم به توافق برسیم.

اردشیر صالح پور دبیر جشنواره تئاتر فجر و دبیر پیشین جشنواره تئاتر عروسکی با ابراز خرسندی از اینکه هنرمندان تئاتر عروسکی به همت مرضیه برومند صاحب خانه شده اند، گفت: عروسک ها نیازمند یک مادر هستند و امیدوارم این جشن را به زودی در خانه عروسک برگزار کنیم و جریان های تئاتری را به سمت خانوادگی شدن پیش ببریم.

در این مراسم مرضیه برومند دبیر جشنواره تئاتر عروسکی به نمایندگی از هنرمندان این رشته مراتب انزجار خود را از فجایعی که در غزه رخ می دهد، اعلام کرد و گفت: وقتی پای کشتار کودکان در هر نقطه ای از جهان به میان می آید، مراتب انزجار خود را اعلام می کنیم.

او با ابراز همدردی با مردم فلسطین و غزه آرزو کرد هر چه زودتر صلح در این مناطق برقرار شود و هیچ کودکی آزار و ظلم نبیند و از بین نرود. رسول نجفیان نیز اشعاری درباره فلسطین برای حاضران خواند.

بر اساس این خبر، در این مراسم لوح تقدیری از سوی نمایشگران عروسکی به مجتبی یزدانی، شهردار منطقه یک اهدا شد.

در این برنامه مدیرانی همچون مجید جوزانی، شهرام کرمی در کنار هنرمندانی چون فاطمه معتمدآریا، رسول نجفیان، منیژه حکمت، هنگامه مفید، آزاده انصاری، عادل بزدوده، حسن دادشکر، فریبا رئیسی، یوسف صدیق، مریم سعادت، آزاده پورمختار، هما جدی کار، ایرج محمدی، زهرا صبری و... حضور داشتند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان