arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳

در ليگ‌چهاردهم نمونه‌گيري‌خون هم انجام مي‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس کميته پزشکي فدارسيون فوتبال از تدارکات گسترده کميته پزشکي براي ليگ چهاردهم خبر داد.

سايت سازمان ليگ، کميته پزشکي فدراسيون فوتبال همراه با ساير بخش‌هاي سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال مهياي برگزاري ليگ چهاردهم مي‌شود.

احمد هاشميان، رئيس کميته پزشکي با اعلام اين مطلب گفت: تمامي تمهيدات لازم براي انجام امور پزشکي و مبارزه با دوپينگ در ليگ چهاردهم پيش بيني شده و اميدواريم ليگ پيش رو از نظر مسائل پزشکي در بالاترين سطح استانداردهاي فيفا برگزار شود.

دکتر احمد هاشميان بيان کرد: برنامه‌هاي کميته پزشکي در 2 محور شامل امور پزشکي و موارد مبارزه با دوپينگ طراحي و اجرا خواهد شد.

اين مقام مسئول افزود: در حوزه پزشکي موضوع استانداردهاي کادر پزشکي شامل استخدام حداقل يک پزشک و يک فيزيوتراپيست تمام وقت و داراي گواهينامه گريد C از کميته پزشکي فدراسيون، در اختيار داشتن کيف تجهيزات پزشکي قابل حمل، در اختيار گذاشتن دستگاه شوک قلبي در کنار زمين تمرينات و مسابقات، حضور حداقل 2 دستگاه آمبولانس مجهز در کنار زمين مسابقات و وجود حداقل 2 برانکارد در هر مسابقه موارد مهمي است که طبق آيين‌نامه‌هاي ابلاغ شده رعايت آنها الزامي است.

وي بيان کرد: همچنين موضوع معاينات پيش از فصل بازيکنان و تشکيل شناسنامه پزشکي نيز از ديگر مواردي است که با همکاري باشگاه‌ها از سوي تمام سيستم‌هاي حاضر در ليگ برتر انجام و مستندات آن ارائه شد.

هاشيمان گفت: تيم سپاهان نيز مدارک شناسنامه پزشکي بازيکنان را تا فردا تکميل و تحويل کميته پزشکي خواهد کرد.

وي در خصوص مسائل مبارزه با دوپينگ نيز گفت: از آنجا که محور فعاليت‌هاي مبارزه با دوپينگ آموزش و فرهنگ‌سازي است، آموزش هاي چهره به چهره بازيکنان حاضر در تيم‌هاي ليگ آغاز شده و با تکميل اين دوره‌هاي آموزشي ديگر هيچ بازيکني به دليل ناآگاهي مرتکب تخلف دوپينگ نخواهد شد.

رئيس کميته پزشکي فدراسيون فوتبال تاکيد کرد: همچنين تمام تجهيزات و ملزومات مورد نياز نمونه‌گيري نيز از سوي فدراسيون خريداري و وارد کشور شده و کاملا آماده انجام ماموريت هاي کنترل دوپينگ هستيم.

وي گفت: در فصل جاري نمونه‌گيري خون نيز به همراه نمونه‌هاي ادرار از بازيکنان گرفته مي‌شود و با پيش‌بيني‌هاي انجام شده و همکاري باشگاه‌ها و بازيکنان يقين دارم شاهد برگزاري ليگي پاک و بدون دوپينگ خواهيم بود.

نظرات بینندگان