arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳

طرح‌ کری‌ برای‌ نزدیکی‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ و حماس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: رسانه‌های رژیم صهیونیستی با بیان اینکه وزیر خارجه آمریکا پیشنهاد انجام مذاکراتی را داده که موجب نزدیکی «اسرائیل» و حماس شود، تاکید کردند که نخست وزیر و وزیر جنگ این رژیم به دنبال یافتن راهی برای پایان دادن به جنگ علیه غزه هستند.

رسانه‌ها و مطبوعات رژیم صهیونیستی خبرها و گزارش‌های امروز دوشنبه خود را بر تماس «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی متمرکز کرده بودند که در جریان آن رئیس جمهوری آمریکا خواستار برقراری آتش‌بس بشردوستانه فوری و غیر مشروط در نوار غزه و فراهم کردن زمینه آتش‌بس دائمی براساس توافقنامه سال 2012 میلادی از نتانیاهو شده بود.

کارشناسان و صاحبنظران امور صهیونیستی بر این باورند، این تماس اوباما در راستای نجات «اسرائیل» از افتادن در دام توسعه و گسترش عملیات نظامی‌اش در نوار غزه انجام شده بود.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» در این ارتباط افشا کرد که نخست وزیر «اسرائیل» به همراه «موشه یعلون» وزیر جنگش به دنبال یافتن راهی برای پایان دادن به عملیات نظامی هستند و فرماندهان ارتش «اسرائیل» نیز در این خصوص با آنها موافقند.

این روزنامه افزود: آنچه موجب شده آنها تاکنون دست به چنین اقدامی نزنند، بیم از واکنش برخی از ساکنان «اسرائیل» و همچنین انتقادات روزنامه‌هاست و اینکه این امر موجب می‌شود، «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه «اسرائیل» که از جمله مهمترین مخالفان توقف جنگ علیه غزه و خواهان ادامه آن است، به قهرمان اسرائیلی‌ها تبدیل شود.

یدیعوت در ادامه از پیشنهاد «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در چارچوب سفرهای دوره‌ای‌اش به منطقه پرده برداشت و افشا کرد که وی خواستار آغاز مذاکراتی شده که با نظارت آمریکا برگزار و موجب نزدیکی «اسرائیل» و حماس شود.

کری پیشنهاد داده که حماس در این مذاکرات تمام خواسته‌ها و مطالبات خود مانند لغو محاصره نوار غزه و اجازه انتقال اموال به جنبش را مطرح کند.

یدیعوت افزوده است: در گذشته مذاکراتی برای نزدیک کردن «اسرائیل» و حماس به یکدیگر وجود داشته، اما این مذاکرات تحت اشراف مصر و نه آمریکا بوده و تاثیر آن در حوزه محاصره اندک و ناچیز بوده است.

این روزنامه صهیونیستی هشدار داد، دخالت کنونی آمریکا موجب می‌شود تا حماس خواستار به رسمیت شناختن این جنبش در عرصه بین المللی شود و آن را به همراه موفقیتی بزرگ از عملیات نظامی که علیه آن انجام می‌شود، خارج می‌کند.
نظرات بینندگان