arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳

نتانیاهو:به حملات علیه غزه ادامه می‌دهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم: نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل به هدف قرار دادن تونل‌ها ادامه خواهد داد و این اولین گام در خلع سلاح غزه است.

به گزارش رویترز، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره رویدادهای غزه گفت که این بیانیه نیازهای امنیتی اسرائیل را در نظر نگرفته است.

وی با رد هرگونه آتش‌بس گفت که اسرائیل به هدف قرار دادن تونل‌ها ادامه خواهد داد و این اولین گام در خلع سلاح غزه است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: شورای امنیت سازمان ملل هدف قرار داده شدن شهروندان اسرائیلی را نادیده گرفته است و به این نکته اشاره نکرده است که حماس شهروندان غزه را به سپر انسانی خود تبدیل کرده است.

شورای امنیت سحرگاه امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای خواستار احترام کامل به حقوق بین المللی از جمله حمایت از شهروندان غیر نظامی در غزه شد.

شورای امنیت بار دیگر بر ضرورت اتخاذ گام‌های لازم برای سلامت و رفاه شهروندان غیر نظامی و پشتیبانی از آنها حمایت قوی خود را از اقدامات بین المللی و تلاش های دبیر کل سازمان ملل برای آتش بس فوری و بی قید و شرط در غزه اعلام کرد تا به این وسیله اجازه ورود کمک‌هایی که به شدت به آنها نیاز است فراهم شود.

شورای امنیت سازمان ملل از طرف‌های درگیر خواست تا برای رسیدن به آتش بس دائم بر مبنای طرح پیشنهادی مصر تلاش کنند.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت فراهم کردن کمک های انسانی برای شهروندان غیر نظامی در غزه تاکید شده است و همچنین خواستار تشکیل دولت واحد در سرزمین های اشغالی شد.
نظرات بینندگان