arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۳

فاجعه در لیبی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اقدامات شبه نظامیان در لیبی و آتش سوری در منابع سوخت در فرودگاه طرابلس، این کشور را با فاجعه مواجه کرده است.

به گزارش انتخاب ؛ شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش داد: منابع ذخیر سوخت در فرودگاه طرابلس آتش گرفته است. درگیری ها بین شبه نظامیان مسلح برای به کنترل گرفتن فرودگاه از دو هفته پیش آغاز شده است.

گزارشگر این شبکه گفت: درگیری هایی که از دو هفته پیش در فرودگاه طرابلس آغاز شده است، همچنان ادامه دارد و به خطری جدی برای شهر مبدل شده است. یک منبع ذخیر سوخت شش میلیون لیتری از روز یکشنبه همچنان در آتش می سوزد. آتش نشان ها بیهوده برای خاموش کردن حریق تلاش می کنند. لیبی برای خاموش کردن آتش از جامعه بین الملل درخواست کمک کرده است. شرکت ملی نفت لیبی درباره احتمال انفجار منابع نفتی هشدار داد. از ساکنان منطقه هم در خواست شده است خانه های خود را ترک کنند.

این بحران که احتمال وخامت آن دور از ذهن نیست، به خروج اتباع خارجی از لیبی منجر شده است. مامور امنیتی فرودگاه در لیبی گفت: این بحران هراس ایجاد کرده است، بسیاری از خارجی ها تاکنون از کشور خارج شده اند. بسیاری از کارکنان سفارتخانه ها نیز لیبی را ترک کرده اند.
گزارشگر افزود: از اتباع سوئیس نیز درخواست شده است خود را به مخاطره نیندازند و تا فرودگاه طرابلس همچنان به کار خود ادامه می دهد، از لیبی خارج شوند.
نظرات بینندگان