arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۳

نقش حیاط‌های خاکی و طبیعی مدارس در کاهش استرس کودکان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


بازی‌کردن در حیاط‌های مدارسی که دارای زیستگاه‌های طبیعی و درخت و نه صرفا آسفالت و تجهیزات سرگرمی هستند، استرس کودکان و بی‌توجهی آن‌ها را کاهش می‌دهد.

بر اساس مطالعه دانشمندان دانشگاه کلرادو بودلر، کار بر روی تکالیف درسی و باغبانی در چنین محیط‌هایی دارای مزایای کاهش استرس برای جوانان است.

این مطالعه یکی از نخستین تحقیقات در نوع خود است که بر رابطه بین دسترسی دانش‌آموزان به فضاهای سبز و استرس متمرکز شده است.

دانشمندان با مطالعه دانش‌آموزان ابتدایی در نواحی ساخته‌شده و جنگلی، استفاده دانش‌آموزان مقطع چهارم تا ششم از زیستگاه طبیعی برای علوم و دروس نوشتاری و همچنین باغبانی دانش‌آموزان دبیرستانی به صورت داوطلبی، گذراندن واحد درسی یا خدمات موردنیاز مدارس، به نتایج جدید خود دست یافتند.

به گفته لوئیس چالوا ، رهبر ارشد این پژوهش، مدارس جایی هستند که کودکان بخش اعظمی از ساعات عمرشان را در آن‌ها می‌گذرانند و بنابراین واردکردن تماس روزانه با دنیای طبیعی در این مکان‌ها به دلیل مزایای فراوان آن حائزاهمیت است. حیاط‌های خاکی و طبیعی مدرسه که به طور مثال، دارای گل، بلوط و ویژگی‌هایی آبی هستند، روابط پشتیبانی‌کننده و احساس رقابت را در میان کودکان افزایش می‌دهند.

جزئیات این پژوهش در مجله Health & Place منتشر شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان