arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۳

عمارالحکیم: از وحدت عراق هرگز دست نمی کشیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان این که این کشور به رغم تمامی مشکلات همواره پایدار و یکپارچه خواهد ماند، گفت: وحدت عراق طرح و تصمیم سرنوشت‌ساز ماست.

به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، عمار الحکیم، رئیس مجلس اعلامی اسلامی عراق در خطبه نماز عید فطر در بغداد گفت: ما این روز مبارک را در حالی جشن می گیریم که قلب هایمان به خاطر آواره شدن عراقی ها و کشته شدن آن ها سرشار از غم و درد است و هر عراقی با نگرانی به آینده خود فکر می‌کند. برای همین، ما همگی مسئولیت بزرگی در مقابله با گرو‌ه‌های تروریستی داریم و همگان باید به مسئولیت‌ها و وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی افزود: سرسختی به خرج دادن در خصوص مواضع تنها به دودستگی و درگیری بیشتر می‌انجامد. ما امروز در آستانه تاریخ ایستاده‌ایم تا موضعی را اتخاذ کنیم که نسل های آینده همواره آن را به یاد داشته باشند. برای همین باید تلاش کنیم تا این موضع ما موضع عزت و افتخار باشد، نه موضع یک‌دندگی و لجاجت.

الحکیم تصریح کرد: وحدت عراق طرح و تصمیم سرنوشت‌ساز و استراتژیک ماست و هرگز از آن دست نخواهیم کشید و در مورد آن سهل‌انگاری به خرج نخواهیم داد. به هیچ کسی نیز اجازه نمی‌دهیم که با سرنوشت ملت ما بازی کند.

وی گفت: اگر افراد در مقابله با تروریسم سستی به خرج دهند دیر یا زود پشیمان خواهند شد. عراق به رغم مواجهه با چالش‌ها و مشکلات زیاد همواره پایدار و یکپارچه خواهد ماند.

عمار الحکیم همچنین با جلال طالبانی، رییس‌جمهور سابق این کشور در مقر اقامتش در استان سلیمانیه دیدار و بازگشت وی از آلمان و همچنین عید سعید فطر را به وی تبریک گفت.

وی از اقدامات طالبانی در نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های گروه‌های سیاسی عراق به هم قدردانی کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان