arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۳

خرید تازه اپل برای رقابت با آمازون

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
اپل با خرید شرکت نوپای بوک لمپ قصد دارد در زمینه عرضه اینترنتی کتاب و دیگر محصولات فرهنگی نیز فعال شده و به طور جدی با آمازون رقابت کند.

به گزارش فارس به نقل از اپل ادوایس، گفته می‌شود اپل برنامه‌های متفاوتی در زمینه عرضه کتب الکترونیک هم دارد و قصد دارد در این زمینه مدلی جدید برای کنار زدن آمازون عرضه نماید.

شهرت شرکت BookLamp ناشی از اجرای طرحی موسوم به Book Genome است که در قالب آن موتور جستجویی اختصاصی برای یافتن و توصیه کتاب به دیگران ابداع کرده است. این جستجوگر با تجزیه و تحلیل داده‌های کتب دیگری که فرد مطالعه کرده می‌تواند کتب دیگری را بیابد و به وی پیشنهاد کند.

اپل امیدوار است با خرید تازه اش این فناوری را در اختیار گرفته و آن را در پروژه آی بوک خود ادغام نماید. از این طریق سرویس یافتن کتاب و توصیه آن نیز توسط اپل ارتقا می‌یابد.

منابع خبری معتقدند این خرید در اوایل بهار انجام شده و اپل تا به حال این موضوع را مخفی نگهداشته بود. دقیقا مشخص نیست اپل بابت این خرید چه مبلغی پرداخت کرده، اما گفته می شود این رقم بین 10 تا 15 میلیون دلار در نوسان است. اپل خود رسما این خرید را تایید کرده، اما جزییات بیشتری در مورد آن ارائه نکرده است. این بیست و نهمین شرکتی است که اپل در نه ماه اخیر خریداری کرده است.

نظرات بینندگان