arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۳

متروی تبریز مسافر گیری کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
شهردار تبریز گفت: به مناسبت عید سعید فطر مترو تبریز با مسافرگیری از ایستگاه ششم خود مراحل پایانی آزمایشی خود را پشت سر گذاشت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی متخصصان به مناسبت عید سعید فطر  مترو تبریز با مسافرگیری از ایستگاه ششم خود مراحل پایانی آزمایشی خود را پشت سر گذاشت.

شهردار ‌تبریز گفت: در هشت ماه گذشته یک هزار و 860 میلیارد ریال به پروژه قطار شهری تبریز تزریق شده است.

نجفی تصریح کرد: در هشت سال گذشته در مجموع شهرداری تبریز 2 هزار میلیارد ریال در مترو تبریز سرمایه‌گذاری انجام داده بود در حالی که تنها در هشت ماه گذشته به اندازه این مبلغ در مترو سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

شهردار ‌تبریز با اشاره به اینکه با طولانی شدن اجرای پروژه‌های شهر متضرر می‌شود، گفت: در حال حاضر هزینه احداث هر یک کیلومتر مسیر مترو یک هزار و 500 ملیارد ریال تمام می‌شود در حالی که در زمان آغاز پروژه مترو تبریز هر کیلومتر از این پروژه با 120 میلیارد ریال قابل اجرا بود.
به گزارش تسنیم، با مسافرگیری کامل رام اول قطار شهری، مسافران مسیر ایستگاه استاد شهریار تا ایستگاه ائل گلی را  با مترو طی کردند.

رام اول قطار شهری تبریز با دارا بودن 5 واگن مسافری و با  ظرفیت یک هزار و 20 نفر مراحل نهایی تست گرم را طی می‌کند و بعد از طی 150 کیلومتر مسیر مرحله نهایی تست را پشت سر خواهد گذاشت.

در صورت تامین واگن‌های مورد نیاز رام های دو ، سه و چهار مترو تبریز مدت زمان انتظار در ایستگاه‌های قطار شهری حداکثر 10 دقیقه است.

در حال حاضر و بعد از اتمام مراحل تست که به زودی نهایی می‌شود شهروندان می‌توانند مسیر 6 کیلومتری ائل گلی تا ایستگاه استاد شهریار را با مترو طی کنند.
نظرات بینندگان