arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۹ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۳

سفر هیات ایرانی به غزه امکان‌پذیر نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو کمییسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تنها راهکار حل بحران غزه را مقاومت حماس دانست و گفت: سفر هیات ایرانی به غزه امکان پذیر نیست.

احمد بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با ایسنا در اصفهان، با بیان اینکه تنها راه حل بحران پیش آمده در غزه، مقاومت حماس است و اگر حماس بتواند یک یا دو روز دیگر مقاومت کند، اسرائیل به زانو در می‌آید، اظهارکرد: حماس می‌تواند مقاومت کند زیرا در جنگ 33 روزه هم مقاومت کرد.

وی افزود: در سال 2008 و جنگ 22 روزه، حماس تنها راکت‌های دست ساز پرتاپ می‌کرد، ولی امروز انواع موشک‌ها را دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان‌کرد: اسرائیل با اینکه گنبد آهنین دارد، ولی نمی‌تواند در قبال وارد شدن این راکت‌ها و موشک‌ها به داخل خاکش، کاری از پیش ببرد.

بخشایش ادامه داد: ناراحتی اسرائیل از این بابت است که چرا با اینکه به گفته خودشان توانسته 200 نقطه را درخاک غزه هدف بگیرد، ولی همچنان موشک‌ها و راکت‌های حماس فعال است و ناراحتی دیگر آن‌ها به این خاطر است که حماس این راکت‌ها و موشک‌ها را از کجا تامین می‌کند.

وی خاطرنشان‌کرد: اکنون روزنامه‌های اسرائیل را نگاه کنید، اقتصاد اسرائیل به حال رکود رفته است زیرا مردم آن جا دیگر کار نمی‌کنند و از طرفی اسرائیل هر موشکی که از گنبد آهنین خود به سمت راکت‌های حماس پرتاپ می کند 100هزار دلار برایش هزینه برجای می گذارد. از آن طرف تظاهرات جهانی علیه اسرائیل روز به روز زیادتر می‌شود و این‌ها همه معنایش این است که اسرائیل اشتباه می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه غزه یک زندان بزرگ است که در آن مردمی فقیر زندگی می‌کنند، گفت: اگر فلسطینی‌ها یک جا 200 یا 300 شهید بدهند بهتر از این است که تسلیم شوند و هر روز پنج یا شش کشته بدهند. این به این معنا است که اگر حماس یک بار برای همیشه مقاومت جانانه بکند و خودشان را نشان بدهند، اسرائیل همیشه مواظب خواهد بود که حماس به آن‌ها حمله نکند.

وی ادامه داد: مصر و ترکیه به هیچ وجه دلشان به حال حماس نمی‌سوزد، فقط اسرائیل است که به آمریکا فشار آورده که ترکیه و یا مصر طرح آتش بس را در این زمینه ارائه بدهند، تا اسرائیل هم بپذیرد. این یعنی اینکه اکنون اسرائیل گیج شده و نمی‌داند چه کاری انجام می‌دهد. معتقدیم که طرح مصر مبنی بر آتش بس، یک طرح بسیار بی ربط و سخیفانه می‌باشد که حماس آن را نپذیرفته است.

بخشایش گفت: اسرائیل تصور می‌کرد اکنون که افکار عمومی کشورهای خاورمیانه متوجه داعش است، می‌تواند برای همیشه حماس را بکوبد و مقاومت را نابود کند، ولی وقتی واکنش حماس را دید فهمید که نمی‌تواند این مقاومت را از بین ببرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سفر هیات ایرانی متشکل از اعضای این کمیسیون به غزه اشاره کرد وگفت: فکر نمی‌کنم که این سفر انجام بشود زیرا همه راه‌های زمینی و دریایی برای رفتن به غزه بسته است. این اعلام آمادگی بیشتر یک نوع پیام و حمایت معنوی از مردم فلسطین است .
نظرات بینندگان