arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۳

داعش یک حسینیه را در بعقوبه عراق منفجر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا- پایگاه اطلاع رسانی الیوم السابع روز چهارشنبه از منفجر کردن یک حسینیه در شهر بعقوبه عراق توسط تروریست های موسوم به داعش و به شهادت رساندن سه تن از نگهبانان آن خبر داد.
 
این گزارش می افزاید؛ شاهدان عینی گفته اند که تروریست های مسلح امارت اسلامی در عراق و شام معروف به داعش یک حسینیه متعلق به شیعیان را پس از به قتل رساندن سه نفر از نگهبانان آن در شمال شرقی بعقوبه منفجر کردند.
 
تروریستهای داعش در 20 خرداد پس از پیشروی از سوریه به سمت شمال عراق، کنترل برخی شهرهای این کشور را به دست گرفتند؛ آنان بعد از فرار و خیانت چند تن از فرماندهان عراقی تنها با یکهزار و 300 نیروی شبه نظامی و مسلح بر چند شهر عراق مسلط شدند.
 
در پی حمله داعش به شهر موصل نزدیک به 500 هزار نفر از ساکنان این شهر خانه های خود را ترک کردند.
 
پس از حملات داعش نیروهای ارتش عراق و نیروهای داوطلب به مقابله با آنان برخاسته و چند شهر را از وجود تروریست ها پاک کردند.
 
نوری المالکی نخست وزیر کنونی عراق در این باره گفته است: تروریست ها با استفاده از توطئه هایی که در داخل انجام شد، توانستند موصل را اشغال کنند و ارتش با قدرت سلاح به این مسأله پایان خواهد داد.
 
داعش که تاکنون جنایات بسیاری در عراق مرتکب شده، صریحاً می گوید هدفش تشکیل یک دولت اسلامی است.
 
داعش در این چند هفته اخیر علاوه بر آزار و اذیت ساکنان این شهر و دیگر مناطق اشغالی اقدام به تخریب بناهای تاریخی، مذهبی و آثار ارزشمند باستانی عراق کرده است که بعضاً میراث بشریت تلقی می شود.
 
از جدیدترین اقدامات جنایتکارانه داعش در تخریب اماکن مقدسه می توان به ویران سازی کامل حرم حضرت یونس (ع) و مرقد مطهر شیث نبی در موصل اشاره کرد.

نظرات بینندگان