arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۳

بودجه اولین سفر تیم ملی فوتبال ایران چقدر بود؟

چون بازيکنان اعزامي بضاعت کافي ندارند و از طرفي هم لازم است به طرز آبرومندي هيات بازيکنان اعزام شوند، براي تهيه لباس متحدالشکل و لباس و لوازم بازي و هزينه رفتن و برگشتن تا مرز افغانستان، شصت هزار ريال وجه لازم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که این روزها هزینه های آماده سازی تیم ملی برای مسابقات مختلف به میلیاردها تومان نیاز دارد، تیم ملی فوتبال ایران برای انجام اولین بازی رسمی اش درخواست 6 هزار تومان بودجه از دولت کرده بود.

به گزارش انتخاب،  73  سال پیش در چنین روزهایی تیم ملی ایران آماده اولین بازی رسمی خود می شد و روز 8 مرداد ماه 1320 اسماعیل مرآت وزیر وقت فرهنگ طی نامه ای به نخست وزیر درخواست 6 هزار تومان پول برای سفر تیم ملی به افغانستان کرد: " دسته يي از بازيکنان فوتبال که 16 تن و سه سرپرست هستند، روز 12 مرداد به افغانستان مي روند و در نيمه اول شهريور مسابقه مي دهند و در نيمه دوم مراجعت مي کنند. چون بازيکنان اعزامي بضاعت کافي ندارند و از طرفي هم لازم است به طرز آبرومندي هيات بازيکنان اعزام شوند، براي تهيه لباس متحدالشکل و لباس و لوازم بازي و هزينه رفتن و برگشتن تا مرز افغانستان، شصت هزار ريال وجه لازم است. ضمناً استدعا مي شود اجازه فرمايند از اعتبار مورد تقاضا بيست و پنج ليره ارز براي مصارف روزهاي توقف هيات اعزامي در افغانستان بانک ملي بفروشند".تیم ملی فوتبال ایران در بحبوحه جنگ جهانی دوم با مربیگری مرحوم حسین صدقیانی و سرپرستی شعاع معتمد شیرازی سفر طولانی و سخت خود را آغاز کرد و روز 25 مرداد در قندهار تیم منتخب این شهر را 5- صفر برد و سپس در کابل نیز 1- صفر مغلوب تیم افغانستان شد. اگرچه نتیجه این بازی صفر- صفر ثبت شده است، اما در گزارش سفارت ایران در کابل به وزارت خارجه مشخص است که تیم ملی در این بازی شکست خورده است.

منبع: خبرآنلاین
نظرات بینندگان