arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۳

توصیه آيت الله مكارم: تا دير نشده مشكلات موجود را به كمك آيت الله سيستانى حل کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از مراجع تقلید شیعیان در پیامی ضمن توصیه به گروه‌های سیاسی کشور عراق تصریح کرد: شديداً نگران اختلافات هستيم، فصل الخطاب را براى حل اختلافات نظر آيت الله العظمى سيستانى قرار دهند و تا دير نشده مشكلات موجود را به كمك معظم‌له حل نمايند.

متن پیام آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی که امروز پنج‌شنبه صادر شده بدین شرح است:  

بسم الله الرحمن الرحيم

با توجه به همسايگى كشور ما با كشور عزيز عراق و پيوندهاى وثيق فرهنگى و مذهبى ملت ما با مردم خوب اين كشور شديداً نگران اختلافاتى هستيم كه در مسائل سياسى گروه‌هاى مختلف آشكار شده است، آن هم در زمانى كه دشمن بى‌رحم و بى‌منطق بخشى از كشور را اشغال كرده و بعضى از نااهلان فرياد تجزيه كشور را سر داده‌اند.

بدون شك براى پيشگيرى از تجزيه و بيرون راندن دشمنان وحشى و خونخوار هيچ راهى جز رسيدن به وحدت ملى از طريق فداكارى و خويشتن‌دارى همه گروه‌هاى سياسى و توجه به مسئوليت‌هاى الهى در برابر شرايط بسيار حساس كنونى موجود نيست.

ما از همه گروه‌هاى سياسى تقاضا مى‌كنيم به خاطر رضاى خداوند و پيروى از تعاليم اسلام و عشق و علاقه‌اى كه به كشورشان دارند، بنشينند و امتيازات معقولى به هم بدهند و دست در دست هم كرده، كشورشان را از خطر اشغال و تجزيه نجات دهند و عراقى سربلند و مقتدر و توانا و آباد بسازند.

تصور اينجانب اين است كه فصل الخطاب را براى حل اختلافاتشان نظر مرجعيت محترم عراق حضرت آيت الله العظمى سيستانى قرار دهند و تا دير نشده مشكلات موجود را به كمك معظم‌له حل نمايند.

از خداوند متعال هوشيارى و بيدارى و توجه به مسئوليت‌ها براى همه عزيزان مسألت دارم و اميدوارم هر چه زودتر پيام شادى دائر به وحدت ملى به ما برسد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان