arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۳

عباس برای مذاکرات آتش‌بس به قاهره می‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هیات فلسطینی به رهبری محمود عباس رییس حکومت خودگردان قرار است برای شرکت در مذاکرات آتش بس غزه امشب وارد قاهره شود.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، روز پنجشنبه به نقل از شبکه المنار گزارش داد: هیات اسراییلی روز گذشته (چهارشنبه) به همین منظور وارد قاهره شد.

رهبری هیات فلسطینی برعهده محمود عباس است و هنوز نام نمایندگان حماس و جهاد اسلامی حاضر در آن اعلام نشده است.

واصل ابو یوسف، مقام سازمان آزادیبخش فلسطین به روزنامه الشرق الاوسط گفت که مذاکراتی بین عالی رتبه ترین مقامات فلسطینی برای برقراری آتش بس سه یا پنج روزه جریان دارد و پس از آن مذاکرات در قاهره برای دستیابی به یک توافق پایدار انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد که رهبری فلسطینی با مقاماتی از سازمان ملل، قطر، ترکیه، آمریکا، روسیه و کشورهای دیگر برای دستیابی به آتش بس طولانی مدت در حال همکاری است.

دیگر مقامات فلسطینی اعلام کردند که قطر مایل است برای کمک به رسیدن به توافق به قاهره ملحق شود.

خالد عطیه، وزیر خارجه قطر روز چهارشنبه با محمود عباس گفت و گو کرد و خواستار ملاقات با صائب عریقات، مذاکره کننده سابق سازمان آزادیبخش فلسطین در مذاکرات سازش شد. همچنین انتظار می رود عریقات با خالد مشعل، رهبر سیاسی حماس در قطر دیدار و گفت و گو کند.

ابو یوسف گفت که پیشنهادی که حکومت خودگردان می خواهد مبنایی برای توافق باشد، تقریبا همه مطالبات حماس را در بر می گیرد.

حماس خواستار رفع حصره غزه، گشایش گذرگاه های مرزی، برداشتن کمربند حائل مرزی، گسترش منطقه ماهیگیری غزه به شعاع 12 مایلی از ساحل و اجرای چهارمین و آخرین مرحله از آزادی اسرای فلسطینی به عنوان بخشی از مذاکرات سازش رژیم صهیونیستی و حکومت خوگردان است.
نظرات بینندگان