arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۳

کاخ سفید: موضوع گفتگوی جوبایدن و نخست وزیر ژاپن، ایران و روسیه بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاخ سفید اعلام کرد : جوبایدن معاون رئیس جمهوری امریکا روز پنجشنبه با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در مورد تحریم های جدید ژاپن ، امریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه بر سر حمایت این کشور از جدایی خواهان شرق اوکراین و ایران تلفنی گفت وگو کردند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، کاخ سفید در بیانیه ای گفت : معاون رئیس جمهوری از تحریمهای اخیرا اعلام شده ژاپن علیه روسیه استقبال کرده است.

دو طرف بر سر اهمیت هماهنگی مداوم گروه هفت برای فشار بر روسیه برای متوقف ساختن اقدامات بی ثبات کننده اش در اوکراین به توافق رسیده اند.

آبه در حال حاضر سرگرم یک دیدار نه روزه از امریکای لاتین و کارائیب است.

کاخ سفید گفت: در این گفت و گوی تلفنی که چندین مساله مهم بین المللی را در بر گرفت ، بایدن همچنین از حمایت ژاپن از مذاکرات هسته ای با ایران قدردانی کرد و این دو رهبر موافقت کردند هماهنگی نزدیکی در مورد این مسئله داشته باشند.

ژاپن خرید نفت خام مورد نیاز خود از ایران را در پاسخ به تحریم های امریکا و اروپا با هدف اعمال فشار بر تهران برای موافقت با انجام مذاکرات بین المللی در مورد برنامه هسته ایش کاهش داد.

بایدن و آبه همچنین در مورد برنامه هسته ای کره شمالی صحبت کردند.

آنها همچنین موافقت کردند که ژاپن و امریکا باید به حمایت خود از اردن و دیگر کشورهای همجوار عراق و سوریه برای برخورد با سیل پناهندگان بحران های منطقه ای ادامه دهند.

بایدن همچنین از چرخش اخیر ژاپن در رفع ممنوعیت دفاع شخصی جمعی که ارتش این کشور را از نبرد در خارج بازمی داشت، استقبال کرد. این اقدام موجب خشم چین و همچنین کره جنوبی شد.

این افراد موافقت کردند که چنین تغییری موجب تقویت ˈ ائتلاف امریکا و ژاپن شده و ژاپن را قادر خواهد ساخت حتی کمک های بیشتری به صلح و امنیت منطقه ای و جهانی بکند. ˈ


منبع: ایرنا
نظرات بینندگان