arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۵۹۶
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۳

نامه احمدی نژاد به رییس بانک مرکزی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دفتر احمدی‌نژاد در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی خواستار انتشار عمومی نام بانک یا بانک‌های پرداخت کننده و نیز تاریخ و مبلغ وام‌های کلان به تفکیک اسامی اطرافیان رئیس‌جمهور دوره نهم و دهم شد.

به گزارش تسنیم، دفتر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشور در نامه‌ای به ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی خواستار انتشار عمومی نام بانک یا بانک‌های پرداخت کننده و نیز تاریخ و مبلغ وامهای کلان به تفکیک اسامی اطرافیان رئیس‌جمهور دوره نهم و دهم شد.

رییس کل محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

با سلام

احتراماً، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات جنابعالی، به استحضار می‌رساند:

مدتی است توسط شماری از فعالان سیاسی و رسانه‌ای و معدودی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی، ادعا و اتهامی مبنی بر قرار داشتن نام اطرافیان دکتر احمدی‌نژاد در فهرستی با استناد به «لیست محرمانه کمیته وصول مطالبات بانک مرکزی» مطرح و ارقامی در حد هزاران میلیارد تومان در این زمینه اعلام گردیده است؛ لکن تاکنون از سوی هیچ مرجع رسمی و ذیربط در این زمینه موضع‌گیری و اطلاع‌رسانی خاصی انجام نگرفته و همین عدم شفافیت بر شبهات و هم چنین سوء استفاده‌هایی در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور افزوده است.

این در حالی است که در مواردی، حتی از یکی از نمایندگان مطرح کننده این اتهام درخواست شده که «چنانچه در بیان اظهار نظر کذب خود مُصِر هستند نسبت به انتشار عمومی نام بانک یا بانک‌های پرداخت کننده و نیز تاریخ و مبلغ این وامهای کلان به تفکیک اسامی اطرافیان آقای احمدی نژاد اقدام نمایند» که متأسفانه این درخواست تاکنون بدون پاسخ مانده است.

با عنایت به آن چه ذکر شده و هم چنین سیستم مکانیزه و تخصصی نظارت‌های مالی در بانک مرکزی و با خواست و تأکید آقای دکتر احمدی‌نژاد و البته برای تنویر افکار عمومی، تقاضا دارد نسبت به اعلام انتشار رسمی و عمومی تمامی اطلاعات در خصوص هر نوع درخواست، مبلغ، تاریخ و بانک‌های مرتبط در پرداخت هر گونه تسهیلات به آقای دکتر احمدی‌نژاد و اطرافیان ایشان، دستور لازم صادر و اقدام مناسب معمول فرمایید.

دفتر رییس جمهور دوره نهم و دهم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۱۷
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
18
94
دفتر رییس جمهور دوره نهم و دهم

چه قدر ریاست دوست داشته

بنویسه
دفتر احمدی نژاد
اسماعیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
21
97
وقتی ایشان در آخرین روزهای خود بر مسند ریاست جمهوری به راحتی مبالغ کلانی از بیت المال را به حساب دانشگاه خود تاسیس ایرانیان می ریزد دیگر چه جای شبهه و ابهام در سوء استفاده های کلان مالی توسط اطرافیان ایشان باقی می ماند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
9
51
سالها است منتظر اين ليست ها هستيم و خبري نمي شود .
محمد محمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
19
62
آقای احمدی نژاد صدای کوس رسوایی شما و دوستانتان سالها است که به گوش می رسد و تاکتیک فرار به جلو همیشه جواب نمی دهد لطفا آرام باشید و خود را برای پاسخگویی اماده کنید البته اگر کسی جرات سوال از شما را داشته باشد!!!
سمانه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
74
40
یادش بخیر ریس جمهور مردمی و پر تلاش احمدی نزاد
سید عابدین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
11
28
باز بازی کی بود کی بود من نبودم شروع شد
هادي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
42
23
سلام.اي عزيزاني که اسمتون رو مسلمون ميذاريد و بدون سند و مدرک به فردي که هشت سال برا کشور زحمت کشيد ميزنيد ..من براي شمايي که تهمت ميزنيد نگرانم .از باب اينکه شايد احمدي نژاد چند روزي از حرف بي سند من يا تو ناراحت بشه ولي ميدوني اگه فقط تهمت زده باشي يا باشيم بايد تا قيامت اون تهمتو با خودمون حمل کنيم تا اونجا مشخص بشه..شما رو بخدا تا چيزي رو به چشم و مدرک از مراجع عالي نظام اعلام نکردن ما کاسه داغ تر از آش نشيم..واي به حال ما اگه دروغ باشه.قطعا در زندگي دنيويو اخروي تاوانش رو بايد پس بديم..
پاسخ ها
رضا شرفخای از صفی آباد اسفراین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
هادی آقا کجا بودی که ایشان در هشت سال با ادبیا بد نام و ایرانی بودن را در جهان سیاست بدنام کرد کجا بودی که مردم فهیم را نادان فرض میکرد و کجا بودی که در آخرین روزهای عمر ریاست جباری خود ملیاردها پل برای تاسیس دانشگاه را بدون مجوز برداشت کرد ووووو های زاد ممنون میشم از تهمت شما حرفی نزنید که خود را سبک میکنید به اخبار سخنان بگم بگم یشان رجوع کنید بهتر روشن میشوید
دانیال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
5
17
من مخالف احمدی نژادم و بیشتر مشکلات اقتصادی و سیاسی امروز ایران رو به خاطر عملکرد اشتباه ایشون می دونم اما قرار نیست اگر مخالف بنده یا شما حرف خوبی بزنه ایشون رو تخطئه کنیم. خوب یا بد ایشون استقبال کرده از اینکه شفاف سازی بشه در زمینه تسهیلات اعطایی به اطرافیانش. بهتره دولت هم با همکاری بانک مرکزی برای تنویر افکار عمومی این لیست رو به صورت دقیق در اختیار مردم یعنی صاحبان اصلی ایران قرار بده و قضاوت رو به مردم واگذار کنه. البته اگه اصلاح طلبان ریگی به کفششون نیست و از انتشار لیست وام هایی که به دوستان و یارانشون دادند ترسی ندارند!!!!
توحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
7
6
باید خطاب به آقای دکتر عرض کنیم فارغ از قضاوت در خصوص میزان وامها ، اطرافیان هر رئیس جمهوری آنقدر زرنگ هستند که تسهیلات را به نام خودشان دریافت نکنند. شاید یک شناسنامه ای که اصلا وجود نداره ، شاید استفاده از نام شخص دیگر
نظرات بینندگان