arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۳

گفت‌وگوی پوتین و اوباما درباره اوکراین

روسای جمهور آمریکا و روسیه درباره تحولات کشور اوکراین گفت‌وگو کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: رئیس جمهور آمریکا و روسیه درباره تحولات اوکراین گفت‌وگو و توافق کردند ادامه شرایط فعلی در راستای منافع هیچ‌یک از دو طرف نیست.

آمریکا و اتحادیه اروپا با طرح این اتهام که مسکو باعث بی‌ثباتی در اوکراین شده برخی مقامات این کشور و چهره‌های حامی آن را با تحریم‌هایی چون منع صدور روادید و مسدود کردن دارایی هدف قرار داده‌اند.

روسیه هر گونه اتهام در این باره را رد کرده و می‌گوید اعتراضات حامیان روسیه در اوکراین به صورت خودجوش با اعتراضات علیه دولت جدید در کی‌یف آغاز شده است. در همین حال، بحران در شرق اوکراین با آغاز عملیات نظامی کی‌یف برای سرکوب اعتراضات آرام و صلح آمیز حامیان روسیه در ماه آوریل ، تشدید شد.

رویکرد تهدید و تحریم غرب علیه روسیه بعد از سقوط هواپیمای مسافربری پرواز ام.اچ.هفده مالزی در شرق اوکراین شدت یافته است.

یک فروند هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی، 17 ژوئیه (26 تیر) هنگام پرواز از امستردام، پایتخت هلند، به کوآلالامپور در منطقه‌ی دونتسک در شرق اوکراین سقوط کرد که در اثر این سانحه همه 298 سرنشین هواپیما جان باختند.

اوکراین و متحدان غربی آن سقوط این هواپیما را به حامیان روسیه در شرق اوکراین نسبت می‌دهند و به گفته‌ی تحلیلگران و ناظران از سقوط این هواپیمای مسافربری برای افزایش تنش و اعمال فشار بیشتر بر روسیه استفاده می‌کنند.

حامیان روسیه هرگونه دخالت در این تراژدی را رد کرده‌اند.

این خبر را کاخ کرملین اعلام کرده است.
نظرات بینندگان