arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۶۱۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
نگاه نشریه فرانسوی اومانیته به بحران غزه،

دلیل واقعی جنگ اسرائیل با مردم غزه چیست؟

نشریه اومانیته چاپ فرانسه گزارش را به حوادث خاورمیانه اختصاص داده و " دلایل واقعی " جنگ اسرائیلی ها علیه مردم غزه را ارائه کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشریه اومانیته چاپ فرانسه گزارش را به حوادث خاورمیانه اختصاص داده و " دلایل واقعی " جنگ اسرائیلی ها علیه مردم غزه را ارائه کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، پییر باربانسی فرستاده ویژه اومانیته به غزه می نویسد: 25 روز جنگ بی رحمانه با 1330 کشته و 7200 زخمی در میان مردم غزه واقعاً به چه دلیلی آغاز شد؟

اسرائیلی ها مدعی اند که این آتش ، از طریق ربوده شدن سه نوجوان اسرائیلی و قتل آنها شعله ور شده است. آنها حماس را مسئول این حادثه وانمود کردند در حالیکه این تشکیلات هیچ نقشی در این حادثه نداشته است.

نویسنده در ادامه تشریح می کند که چگونه مذاکرات صلح با سرسختی اسرائیل به ادامه خانه سازی ها با شکست کامل رویرو شدند و درست زمانی که فتح و حماس تصمیم گرفتند با یکدیگر متحد شوندو حماس بطور ضمنی پذیرفت که تعهدات فتح را برسمیت بشناسد ، نیروهای اسرائیل که نقشه هایشان دچار مخاطره شده بود، این درگیری ها را بوجود آوردند تا در میان آتش و خون هیچ شانسی برای هواداران صلح نگذارند و در یک فضای خصومت و نفرت و البته ایجاد تفرقه در میان فلسطینیان ، نقشه های خود را به مرحله عمل در آورند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱۷
غیر قابل انتشار: ۰
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
28
90
به نظر بنده دلیل اصلی این جنگ پرونده هسته ای ایران است. اسراییل چون واقعا به این نتیجه رسیده است که احتمال توافق بزرگ تاریخی در مورد پرونده هسته ای ایران وجوددارد وبرای اینکه بتواند واقعا جلوی این توافق رابگیرد وایران را بالاجبار وارد بازی جنگی خود بکند وبه همه دنیا ثابت کند ایران طرفدار نابودی اسراییل به هرقیمتی است این بازی رادرست کرده است.البته این جنگ علیرغم ادعاها به مذاق تندروها ی داخلی هم بد نیامده است چون آنها هم از عدم توافق استقبال میکنند
پاسخ ها
عباس شه بخش
| UNITED KINGDOM |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
دلیلش مثل روز روشنه.
امروز توی اداره ما آبدارچیمون هم اینو میدونست.

آمریکا داره حواس مردم دنیا را از روی عراق و اوکراین پرت میکنه. والسلام
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
عباس شما از اون دسته افرادی که امریکا بزرگتر از چیزی که هست میبینن اگر نمیدونی بدون اسراییل و امریکا تمایل داشتن چند هفته پیش صلح انجام بشه با حماس اما این حماس بود که نپزیرفت و باعث طولانی تر شدن جنگ شد در مورد عراق و اوکراین هم به ضرر امریکاست که هواس ها از اونجا پرت بشه در عراق فرصت مناسبی برای ایران و عراق پیش اومده تا داعش سرکوب کنن در اوکراین هم برای روسیه فرصت پیدا شده تا از زیر فشار رسانه ها درباره هواپیمای مالزیایی خارج بشه اتفاقات به ضرر امریکا و اسراییل در افکار عمومی جهان هم در حال بیشتر شدن چون مردم بیشتری دارن از جنایات اینها با خبر میشن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
5
10
دلیل واقعی این است که ناتنیا هو بدتر از هیتلر و خون آشام است . اوبا ما هم که از او حمایت می کند.چرا که نه . ظرف چند روز بیش از ده هزار نفر را زنده زنده در کوره انداخت و کباب کرد هزاران نفر هم زیر آوارها مانده اند .
نظرات بینندگان